۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰:۱۰
کد خبر: 82588297
T T
۰ نفر
10 درصد بار كشور توسط راه آهن زاگرس و جنوب انجام مي شود

اهواز- ايرنا- معاون سير و حركت و بهره برداري راه آهن جمهوري اسلامي ايران بيان كرد: 10 درصد بار كشور توسط راه آهن زاگرس و جنوب انجام مي شود.

مهرداد محمدي روز چهارشنبه در نشست خبري در اهواز افزود: در مجموع اين دو اداره كل يك ميليون تن بار را حمل كرده اند.
محمدي بيان كرد: پيش بيني مي شود كه امسال 6 ميليون تن حمل بار داشته باشيم و فولاد خوزستان 2.5 ميليون تن سهم تناژ حمل بار اين دو اداره كل را به خود اختصاص مي دهد.
معاون سير و حركت و بهره برداري راه آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: در نظر داريم كه امسال 100 درصد حمل مواد فولاد خوزستان به بندر امام را با خط ريلي انجام شود.
معاون فني و زير بنايي راه آهن جمهوري اسلامي ايران درادامه گفت: ناحيه جنوب جزو پيشرو ترين نواحي راه آهن است كه در آن همه نوع عمليات زير بنايي انجام مي شود كه در دو خطه راه آهن جنوب پيشرو بوده است و خطوط آن در برنامه دو خطه است كه خط اهواز- سربندر در سال گذشته به بهره برداري رسيد و خط اهواز- انديمشك امسال دوخطه كامل تحويل داده مي شود.
مازيار يزداني افزود: در مسير بازسازي محور جنوب بعد از 60 سال يك محدوده 47 كيلومتر در شبكه ريلي برنامه ريزي شده است كه به دليل سختي كه داشت كاري در آن انجام نشد و 80 درصد مسير شامل تونل و پل است و فضاي عملياتي بسيار سختي دارد كه علاوه بر بحث بازسازي ارتقاء ظرفيت هم مي دهيم كه براي تناژ و سرعت بالاتر در خطوط راه آهن در حال انجام هستيم.
وي با بيان اينكه اهواز مركز كنترل ترافيك محور جنوب است گفت: پيشرفته ترين سيستم در اين مسير با مركزيت اهواز نصب شده است و كل مسير تهران – اهواز در اين منطقه كنترل مي شود و هر روز ايستگاه بيشتري را به اين مركز متصل مي كنيم.
يزداني گفت: در بحث ساختماني نيز قرارداد طرح جامع را منعقد كرديم كه با نگاهي كه يك طرح بازيافت شهري در برنامه هست ايستگاه راه آهن اهواز به مركز تجاري، اداري و عملياتي تبديل مي شود و در چهار ايستگاه تهران، مشهد، قم و تهران براي هر چه پيشرفته تر شدن برنامه ريزي شده است.
معاون فني و زيربنايي راه آهن جمهوري اسلامي ايران در ادامه عنوان كرد: تا پايا سال 1396 كل مسير را دو خطه خواهيم كرد تا سرعت قطارها به 160 كيلومتر در سرعت برسند.
سومين نشست راه آهن جنوب ايران در خوزستان فردا پنج شنبه برگزار مي شود كه دو نشست قبلي در قم و مشهد بوده است.
امسال نودمين سال تاسيس راه آهن سراسري كشور است.
7158/6064
خبرنگار: زينب فرحاني** انتشار دهنده: محسن بهاروند