۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰:۳۶
کد خبر: 82588306
T T
۰ نفر
فرماندار:دزفول ظرفيت ميزباني جشنواره هاي  هنري را دارد

دزفول - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول گفت: اين شهرستان با سوابق درخشان در عرصه فرهنگ و هنر ، ظرفيت ميزباني جشنواره هاي ملي حوزه هنري را دارد و از ميزباني اين جشنواره ها در دزفول استقبال مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا حبيب اله آصفي چهارشنبه شب در آئين افتتاح دفتر حوزه هنري شهرستان دزفول اظهار كرد: اگر حوزه هنري توجه جدي به دزفول داشته باشد خواهيم ديد اين شهرستان نسبت به بسياري از شهرها و حتي برخي استان ها در فرهنگ و هنر حرف براي گفتن دارد.
وي از مدير كل امور استانها و مجلس حوزه هنري كه در اين آئين شركت داشت خواست يكي از جشنواره هاي ملي حوزه هنري را به نام دزفول ثبت كند تا دزفول ميزبان برگزاري آن باشد.
فرماندار دزفول با اعلام پشتيباني از ميزباني جشنواره هاي ملي حوزه هنري در دزفول اظهار داشت:دزفول با سابقه درخشان در عرصه فرهنگ و ادب در بسياري از زمينه هاي فرهنگي و هنري حرف براي گفتن دارد و بايد زمينه تحقق اين ظرفيت ها را در دزفول فراهم كرد.
آصفي با بيان اينكه ' برخي فضاهاي بسته به دزفول ظلم كرده است' گفت: با راه اندازي دفتر حوزه هنري در دزفول اميدواريم شاهد تغيير نوع نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در اين شهرستان باشيم.
فرماندار دزفول در ادامه با تجليل از 2 هزار و 600 شهيد اين شهرستان افزود: مردم دزفول همانگونه كه هنر خوب زندگي كردن را دارند با تقديم 2 هزار و 600 شهيد در هشت سال دفاع مقدس بهترين نوع زندگي و حيات ابدي را انتخاب كردند.
وي ابراز اميدواري كرد راه اندازي دفتر حوزه هنري در دزفول با وجود هنرمندان متعهد ، خلاق و با ذوق زمينه گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري در اين شهرستان بيشتر فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا مدير كل امور استان ها و مجلس حوزه هنري نيز در اين آئين كه در تالار مهتاب دزفول برگزار شد گفت: دزفول همانگونه كه در دفاع مقدس داراي سوابق درخشاني است در مقوله فرهنگ ، هنر و عرفان نيز سرآمد است.
مجيد مصلحي ، راه اندازي دفتر حوزه هنري در دزفول را يك ضرورت دانست و گفت:ماموريت حوزه هنري شناخت ، توليد و ابلاغ پيام انقلاب اسلامي با زبان هنر است.
وي ابزار تحقق ماموريت حوزه هنري را نمايش ، موسيقي ، آموزش ، پژوهش ، ادبيات پايداري و تجسمي برشمرد و گفت: امروز اگر بخواهيم حرف و اثر ما در جهان ماندگار باشد بايد از زبان هنر استفاده كنيم.
مصلحي همچنين به مجموعه مديران و كاركنان حوزه هنري توصيه كرد در فعاليت هنري خود از نقد و انتقاد استقبال كنند چرا كه وظيفه و مسئوليت سنگيني بر عهده دارند ضمن اينكه در اين راه همه بايد به همديگر اعتماد كنيم.
وي با بيان اين نكته كه حوزه هنري رقيب و مقابل هيچ دستگاهي نيست تاكيد كرد:براي اعتلاي فعاليت هاي حوزه هنري بايد از دانش ، تجربه و ظرفيت هنرمندان پيشكسوت بهره گرفت.
مجتبي كوچك زاده سرپرست حوزه هنري استان خوزستان نيز در سخناني با تشريح ضرورت راه اندازي دفتر حوزه هنري در دزفول گفت:انتظار مي رود با توجه به ظرفيت موجود ، دزفول ميزبان برگزاري جشنواره هاي استاني و ملي حوزه هنري باشد و از اصحاب رسانه انتظار مي رود در اين راستا كمك كنند.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلي فريدپناه