۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۲
کد خبر: 82589053
T T
۰ نفر
كشاورز بوكاني بيش از پنج تن گندم از هر هكتار برداشت كرد

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي بوكان گفت: كشاورز اهل روستاي شيخلر از توابع بخش مركزي اين شهرستان از هر هكتار مزرعه ديم پنج تن و 416كيلو گرم گندم برداشت كرد.

صلاح الدين حقگويي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين كشاورزي بوكاني كه 'سيد محمد حسيني ' نام دارد با اين ميزان ركورد توليد، به عنوان گندم كار نمونه ديم در استان آذربايجان غربي در سال زراعي جاري معرفي شد.
وي با بيان اينكه اين كشاورز بوكاني به عنوان گندم كار نمونه ديم كشوري نيز معرفي شده است، اظهار كرد: وي از مجموع 45هكتار زير كشت گندم 243تن گندم برداشت كرده است.
حقگويي ادامه داد: با وجود كاهش بارندگي در سال زراعي جاري اين كشاورز توانست با راهنمايي كارشناسان و مروجان ترويج اين مقدار گندم را برداشت كند.
وي اضافه كرد: توليد كننده برتر بوكاني توانسته با استفاده از اصول كشاورزي حفاظتي و اداوات حفاظتي خاك ورزي و انجام آزمايش خاك و استفاده از كودهاي آلي و شيميايي به اين ميزان توليد گندم دست پيدا كند.
اين كشاورز بوكاني در خصوص موفقيت خود در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، خاطرنشان كرد: به توصيه هاي مروجين كشاورزي، زمان كاشت، داشت و برداشت را به صورت اصولي و دقيق به اجرا گذاشتم.
سيد محمد حسيني ادامه داد: در زمان كشت از بذر رقم آذر 2مادري و در هر فصل 100كيلو كود اوره و فسفات در هر هكتار و علاوه بر آن كود حيواني نيز در كشت آن استفاده كرده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان بوكان يكي از قطب هاي مهم كشاورزي در استان آذربايجان است و به انبار غله اين استان مشهور است.
سالانه 600هزار تن محصولات باغي و زراعي در شهرستان بوكان توليد و 60هزار هكتار به كشت غلات اختصاص پيدا مي كند.
شهرستان بوكان با داشتن 110 هزار هكتار زمين زراعي و باغي از بزرگترين مناطق توليد محصولات ديم در آذربايجان غربي است.
شهرستان بوكان با 251 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
7510/3093**خبرنگار: محمد اديب**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد