۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82589841
T T
۰ نفر
امام جمعه گتوند بر صرفه جويي در مصرف برق در فصل گرما تاكيد كرد

گتوند - ايرنا - امام جمعه گتوند با اشاره به گرماي شديد هوا به ويژه در استان خوزستان بر صرفه جويي در مصرف برق تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام محمدعلي شاه آبادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گتوند در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به گرماي هوا در كشور، خصوصا در استان خوزستان بر توجه به صرفه جويي در مصرف برق تاكيد كرد و افزود: دولت بر صرفه جويي در مصرف برق اعلام كرده است و تا آنجايي كه مي توانيم در ساعات اوج مصرف، در استفاده از وسايل برقي صرفه جويي كنيم.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائيه گفت:بر اساس قانون اساسي نظارت بر حسن اجراي قوانين و نظارت براجراي امور بر عهده‌ قوهي قضائيه است و ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كل كشور به‌عنوان دو بازوي اصلي اين قوه، مسئوليت اين دو وظيفهي مهم را بر عهده دارند.
خطيب جمعه گتوند افزود: رهبر معظم انقلاب نقش‌آفريني در موضوع آسيب‌هاي اجتماعي را از ديگر وظايف قوهي قضائيه دانستند و افزود: دفاع از آمران به معروف و ناهيان از منكر موضوع ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي بر آن تأكيد كردند كه قوه قضائيه بايد به اين موضوع توجه كند.
حجت الاسلام شاه آبادي در ادامه با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با جمعي از سرداران و فرماندهان سپاه و قدرداني از تلاش‌هاي سپاه در عرصه‌ي موشكي گفت: مقام معظم رهبري اين حمله موشكي را عبادت ماه رمضان خواند و تاكيد كردند،تا مي توانيد در بحث موشك كار كنيد و زمينه سيلي خوردن دشمن را فراهم كنيد.
امام جمعه گتوند در فراز ديگر از سخنانش در رابطه با قرارداد شركت توتال با وزارت نفت افزود: قطعا جذب سرمايه خارجي كاري ارزشي و يكي از وظايف دولت است ، اما بدعهدي و سوء استفاده شركت هاي فرانسوي با ايران را نبايد فراموش كنيم.
حجت الاسلام شاه آبادي به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت:مبارزه جدي خانواده ها با مواد مخدر بايد عملي شود و خانواده ها بايد به عنوان سنگر اول دفاع از حريم خانواده خصوصا جوانان و نوجوانان در مقابل اين مواد خانمان سوز باشند.
وي با بيان اينكه جلساتي نيز براي مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گتوند برگزار مي شود گفت: مسئولان بايد با خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر در اين شهرستان برخورد كنند.
امام جمعه گتوند با بيان اينكه در برخي نقاط اين شهرستان توزيع مواد مخدر توسط افراد متخلف همچنان انجام مي شود افزود: مسئولان ذيربط بايد با اين افراد به شدت برخورد كنند.
حجت الاسلام شاه آبادي با اشاره به شانزدهم تيرماه روز ماليات، بر پرداخت ماليات از سوي مردم تاكيد كرد و گفت: قطعا يكي از جنبه هاي پشتيباني از دولت پرداخت ماليات است كه بايد به موقع انجام گيرد.
وي به كشف توطئه كودتاي آمريكايي در پايگاه هوايي شهيد نوژه در سال 1359 اشاره كرد و افزود:در اين كودتا قرار بود مناطق حساس ايران از جمله خانه حضرت امام خميني (ره) در تهران مورد حمله قرار گيرد، كه قبل از اين اقدام كشف و اين كودتا خنثي شد.
امام جمعه گتوند به بيست و يكم تيرماه روز عفاف و حجاب و سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و كشتار مردم به دست رضاخان در سال 1314 اشاره كرد و گفت: چادر،عفاف و حجاب در خانواده هاي شهرستان گتوند به خوبي مورد توجه است اما بعضا در برخي نقاط موارد بد حجابي مشاهده مي شود كه بايد برخورد شود.
حجت الاسلام شاه آبادي با بيان اينكه بي حجابي، انسجام اجتماعي را ازبين مي برد، گفت:عفاف و حجاب يك مساله ديني است ،عفاف و حجاب فقط براي زنان نيست بلكه مردان نيز بايد آن رعايت كنند.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهيمي**انتشار: محمدعلي فريدپناه كانال خبري ايرنا خوزستان @ irnaahvaz براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به كانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپيونديد.