تعطيلي يك واحد توليدي غيراستاندارد فرآورده هاي لبني در استان

كرمانشاه- ايرنا- مديركل استاندارد كرمانشاه از تعطيلي يك واحد توليدي غيراستاندارد فرآورده هاي لبني در يكي از شهرهاي استان و كشف بيش از 100 كيلوگرم كره و پنير غيراستاندارد در آن خبر داد.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد استان كرمانشاه، محمودرضا نيازي روز شنبه اظهار كرد: در جريان بازرسي‌هاي كارشناسان اين اداره كل از مراكز توليد و عرضه كالاهاي مشمول استاندارد اجباري، 50 كيلوگرم كره در بسته بندي هاي پنج كيلوگرمي و 62 كيلوگرم پنير اوليه در ظروف پلي اتيلن كه به صورت غيرمجاز توليد شده بود، در سردخانه يكي از واحدهاي توليدي استان كشف شد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اين فرآورده ها مشمول مقررات استاندارد اجباري بوده و توليد و توزيع آنها بدون نشان استاندارد ممنوع مي باشد، پيش از عرضه به بازار در سردخانه اين واحد توليدي توقيف شد.
نيازي در ادامه و با اشاره به ارسال پرونده اين واحد توليدي به تعزيرات حكومتي، افزود: براساس مستندات ارائه شده توسط اداره كل استاندارد كرمانشاه و با توجه به اظهارات و دفاعيات غير موثر مديران واحد توليدي، به استناد ماده 13 قانون تعزيرات حكومتي و ماده 3 قانون حمايت از مصرف كنندگان، حكم به تعطيلي آن واحد توليدي تا زمان اخد پروانه كاربرد علامت استاندارد داده شد.
مديركل استاندارد كرمانشاه يادآوري كرد: براساس قوانين و مقررات سازمان ملي استاندارد توليد، تمركز، ‌توزيع و فروش كالاهاي مشمول اجراي اجباري استاندارد با كيفيت پايين‌تر از استاندارد يا بدون علامت استاندارد ايران جرم محسوب مي شود و مطابق قانون با متخلفان از قوانين استاندارد از طريق مراجع ذيربط برخورد خواهد شد.
وي افزود: طبق قوانين سازمان ملي استاندارد ايران، استفاده غيرمجاز و جعل نشان استاندارد فرآورده‌هاي بر روي فرآورده هاي تحت پوشش جرم محسوب شده و متخلفان به حبس تعزيري تا 6 ماه و جزاي نقدي محكوم خواهند شد.
نيازي با اشاره به اهداف و وظايف اداره كل استاندارد در خصوص نظارت بر كيفيت كالاها و خدمات مشمول استاندارد گفت: استفاده از كالاي با كيفيت حق مسلم شهروندان است و اداره كل استاندارد كرمانشاه در راستاي تكاليف سازماني ، تمام سعي و تلاش خود را براي انجام بهينه مسئوليت هاي خويش بكار بسته و همواره نظارت دقيق خود را بر توليد و عرضه كالاهاي سلامت محور با كيفيت به كار مي بندد.
مديركل استاندارد كرمانشاه در ادامه خاطرنشان كرد: در همين راستا و در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و تاكيدات مقام معظم رهبري در زمينه افزايش توليد و اشتغال از ابتداي سال جاري 15 پروانه كاربرد علامت استاندارد براي فرآورده هاي توليدي واحدهاي توليدي و خدماتي تحت پوشش صادر شده است.
وي با بيان اينكه اينكه مديران كنترل كيفيت به عنوان يكي از بازوان نظارتي سازمان ملي استاندارد در واحدهاي توليدي و خدماتي زيرپوشش اين اداره كل مشغول به فعاليت مي‌باشند، افزود: هم اكنون 350 نفر از مديران كنترل كيفيت در واحدهاي توليدي و خدماتي زيرپوشش اين اداره كل مشغول به فعاليت هستند.
نيازي يادآوري كرد: در سال گذشته 50 نفر نيروي جديد دانشگاهي نيز به عنوان مديران كنترل كيفيت از طريق اين اداره كل در واحدهاي توليدي و خدماتي استان مشغول به كار شدند.
گزارش رويدادهاي خبري به همراه گزارش تصويري آن ها و اخبار متنوع ديگر، هر روز بر روي سايت ايرنا استان كرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام و صفحه اينستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي