۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82592406
T T
۰ نفر
انجام عمل جراحي قلب به روش پيشرفته در بيمارستان رضوي مشهد

مشهد- ايرنا- عمل جراحي قلب به روش پيشرفته به نام 'تاوي' و با استفاده از بالن براي نخستين بار در استان خراسان رضوي با موفقيت در بيمارستان رضوي مشهد انجام شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي بيمارستان رضوي مشهد، مدير تيم جراحي اين عمل گفت: اين عمل بر روي بيمار 61 ساله مبتلا به ديابت با سابقه يك بار جراحي قلب باز و تنگي دريچه آئورت با موفقيت انجام شد.
دكتر محمود شبستري افزود: عمل تاوي با استفاده از بالن، يك جراحي پيشرفته قلب بسته است كه دريچه مصنوعي از طريق شريان كشاله ران و با استفاده از وسايل خاص رهسپار قلب مي‌شود.
وي با بيان اينكه عمل تاوي به روش‌هاي ديگر تاكنون پنج بار در بيمارستان رضوي انجام شده، اظهار كرد: انجام تاوي با استفاده از بالن براي اولين بار در اين بيمارستان و استان خراسان رضوي انجام شده است.
متخصص رشته اينترونشنال كارديولوژي و يكي ديگر از اعضاي تيم جراحي مذكور نيز گفت: تاوي با استفاده از بالن 'اكسپندر' روش جديدي است كه از 15 سال گذشته در دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد.
دكتر سيف الله عبدي افزود: عمل تاوي داراي عوارض بسيار كم و محدود است كه با بي حسي موضعي و داروي خواب‌آور و در مدت زمان كوتاهي انجام مي‌شود.
وي بيان كرد: در اين عمل بيمار دو تا سه روز بعد از عمل به زندگي عادي بازمي گردد و بدون عارضه خاصي به زندگي ادامه مي دهد.
او اظهار كرد: هزينه‌هاي اين عمل جراحي بالا است و اگر بيمه‌ها بتوانند اين هزينه‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند؛ بيماران بيشتري مي‌توانند از مزاياي اين روش درماني بهره‌مند شوند.
مدير گروه جراحي قلب بيمارستان رضوي و يكي ديگر از اعضاي تيم جراحي عمل تاوي با استفاده از بالن نيز گفت: تصميم گيري براي انجام چنين عملي معمولا، توسط تيم خبره متشكل از متخصصان قلب، جراحان قلب و كارديولوژيست‌ها انجام مي‌شود.
دكتر محمد عباسي با بيان اينكه انجام عمل تاوي براي هر فردي و در سنين پايين توصيه نمي شود، افزود: دريچه‌هايي كه به روش تاوي جايگزين مي‌شوند، دريچه‌هاي بيولوژيك باعمر مفيد 5 تا 10 ساله هستند و به همين دليل استفاده از اين دريچه‌ها براي افراد با سن كم توصيه نمي‌شود.
بيمارستان فوق تخصصي رضوي با 320 تخت بيمارستاني متعلق به آستان قدس رضوي از سال 1384 فعاليت خود را در مشهد آغاز كرده است.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دريافت فوري اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: مريم انجيدني ** انتشار دهنده:‌علي حيدر شاه حسيني
3027/6012
۰ نفر