آذربايجان غربي گلوگاه مبارزه با مواد مخدر منطقه است

اروميه- ايرنا- معاون كاهش تقاضا و توسعه سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اينكه سوداگران قصد وارد كردن مواد مخدر از افغانستان به ايران و خارج كردن آن از مرزهاي آذربايجان غربي را دارند، گفت: اين استان گلوگاه مبارزه با مواد مخدر منطقه به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا، پرويز افشار عصر روز يكشنبه در همايش پيشگيري از اعتياد در اروميه افزود: آذربايجان غربي يكي از استان هاي پيشرو در مبارزه با مواد مخدر است و با وجود رشد اعتياد در كشور، توانسته از گسترش اعتياد در بين آحاد مردم جلوگيري كند.
وي با تاكيد بر اينكه اعتياد يك مسئله هميشگي است، ادامه داد: مردم نبايد غفلت كنند و هوشياري و سطح آگاهي خانواده ها بالا نسبت به معضل اعتياد ارتقا يابد.
وي به نقش سمن ها در پيشگري از اعتياد اشاره و اظهار كرد: سازمان هاي مردم نهاد پياده نظام مبارزه با مواد مخدر هستند و بايد حمايت هاي لازم از آنها در جامعه صورت گيرد.
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي نيز گفت: اين استان با همكاري كميته فرهنگي توانسته نرخ شيوع شناسي را از 3.39 درصد به 1.24 درصد كاهش دهد و رتبه 22 كشوري در بخش شيوع مواد مخدر را كسب كند.
سردار ناصر اصلاني ادامه داد: لازمه جلوگيري از شيوع مواد مخدر در جامعه، نهادينه كردن مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه و مردمي كردن پيشگيري از شيوع اعتياد است.
وي با اشاره به مشاركت گسترده مردم اين استان در امر مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: در سال گذشته 20 تن و 552 كيلوگرم مواد مخدر در اين استان كشف شد و ميزان كشفيات در مقايسه با سال 94 حدود 96 درصد افزايش يافت.
به گزارش ايرنا در پايان اين همايش حدود سه تن انواع مواد مخدر با حضور مسئولان كشوري و محلي امحا شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار: عليرضا فولادي