۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82593057
T T
۰ نفر
وزير نيرو: مشكلي در توليد نيرو و برق نداريم اما مردم صرفه جوئي كنند

شوش -ايرنا-وزير نيرو گفت:با وجود مصرف بالاي برق در روزهاي اخير مشكلي در خصوص ظرفيت و توليد نيرو در كشور وجود ندارد اما مردم بايد در مصرف برق صرفه جوئي نمايند.

حميد چيت چيان روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:در دو هفته اخير با گرما و درجه حرارت بالا در كشور و بويژه در استان خوزستان مواجه بوديم كه ميزان مصرف برق به شدت بالا رفت و اين مصرف حتي بيش از پيش بيني ها بود ولي خوشبختانه با مديريت صحيح مشكلي در توليد برق بويژه در استان خوزستان نداشتيم و توليد و توزيع به بهترين شكل ممكن در حال انجام است.
وي افزود: ميزان مصرف برق در كشور در حال حاضر به بيش از هفت هزار و 800 مگاوات رسيده و نيروگاه ها در حال توليد هستند و شبكه هاي برق براي برق رساني آمادگي كامل دارند.
وزير نيرو ادامه داد :با اين وجود بروز برخي حوادث در تاسيسات برق رساني طبيعي است.
چيت چيان به افتتاح شبكه هاي زهكشي و آبياري در خوزستان اشاره كرد و گفت: امروز روز خوبي براي خوزستان است و سه شبكه آبياري و زهكشي بزرگ در خوزستان افتتاح مي شود كه نخستين شبكه در دشت ارايض شهرستان شوش با بيش از 17 هزار هكتار است وديگر شبكه ها در رامهرمز و آبادان تا بعد از ظهر افتتاح مي شوند.
وي جمع مساحت اين شبكه ها را بيش از 20 هزار هكتار دانست و گفت: اعتبارات احداث اين شبكه ها افزون بر 199 ميليارد تومان مي باشد.
وزير نيرو اظهار اميدواري كرد با احداث اين شبكه ها هم به توسعه كشاورزي منجر شود و هم موجب استفاده بهينه از آب شود تا آب با تلفات و هدر رفت كمتر به دست كشاورزان برسد.
وزير نيرو روز چهارشنبه با حضور در شهرستان شوش شبكه آبياري و زهكشي چهار واحد عمراني در دشت ارايض شوش را افتتاح كرد.
7280/6064
خبرنگار:مجتبي پناهي** انتشار دهنده: محسن بهاروند