۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶
کد خبر: 82593801
T T
۰ نفر
203 مورد تغيير كاربري غيرمجاز در خراسان شمالي شناسايي شد

بجنورد- ايرنا- مديركل امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 203 مورد تغيير كاربري غير مجاز در خراسان شمالي شناسايي شده است.

رضا جباران دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه در مدت مشابه سال قبل 361 مورد تغيير كاربري غيرمجاز در استان شناسايي شده بود اظهار كرد: شناسايي تغيير كاربري غيرمجاز در اين استان، امسال 60 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه در اين مدت اجراي حكم قلع و قمع 8 مورد بوده كه منجر به تخريب شده است گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 2دهم هكتار(2 هزار متر مربع) از ساخت و سازهاي غير مجاز در اراضي كشاورزي خراسان شمالي تخريب شده است.
جباران افزود: سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي در راستاي تأمين امنيت غذايي مردم و حفظ و صيانت از عرصه هاي كشاورزي و باغي با متخلفين تغييركاربري غير مجاز زمين هاي كشاورزي به شدت برخورد مي كند.
مديركل امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از تمامي مالكين زمين هاي كشاورزي خواست تا قبل از هرگونه تغيير كاربري، براي اخذ مشاوره و مجوزهاي قانوني به اين مديريت و مراكز جهاد كشاورزي شهرستان حوزه خود مراجعه كنند.
استان خراسان شمالي 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي دارد كه از اين سطح حدود 40 هزار هكتار باغ و مابقي زراعت است.
*سايت ايرناي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan ، كانال تلگرامي به نشاني https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي هم در اينستاگرام به نشاني ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنين هموطنان گرامي ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به نشاني https://t.me/irnaBOJ تلگرام كنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي