۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82594981
T T
۰ نفر
برگزيدگان داستان نويسي كودك و نوجوان رضوي معرفي شدند

تهران- ايرنا- برگزيدگان مسابقه كشوري «داستان ‌نويسي رضوي» كارگروه كودك و نوجوان پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع)‌ از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان معرفي شدند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از كانون پرورش كودكان و نوجوانان، برترين آثار «داستان‌نويسي رضوي» كودكان و نوجوانان با محورهاي موضوعي «امام رضا عليه‌السلام»، «وقايع زندگي ايشان» و «آيين‌هاي بومي زيارت» كه در فراخوان مسابقه «داستان‌ نويسي رضوي» منتشر شده بود روز سه شنبه معرفي شدند.
در اين مسابقه پنج هزار و 887 نفر با ارايه هفت هزار و 971 اثر از مراكز فرهنگي هنري كانون سراسر كشور در اين مسابقه شركت كردند كه از اين تعداد 472 اثر به دبيرخانه كشوري جشنواره رضوي ارسال شد.
در اين مسابقه، 13 اثر به عنوان برگزيده، 25 اثر شايسته تقدير و در بخش ويژه فراگير (آثار كودكان و نوجوانان داراي نيازهاي ويژه) نيز دو اثر به عنوان آثار تقديري شناخته شد.
در مسابقه «داستان‌نويسي رضوي»، مخاطبان در گروه‌هاي سني 7 تا 10 سال، 11 تا 13 و 14 تا 16 سال شركت كردند.
برگزيدگان گروه‌هاي سني 7 تا 10 سال، استان‌هاي زنجان، چهارمحال و بختياري و گيلان هر كدام با يك اثر و شايسته تقدير اين بخش نيز، استان‌هاي اردبيل با دو اثر، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، آذربايجان غربي و اصفهان با يك اثر هستند.
در بخش برگزيدگان گروه سني 11 تا 13 سال استان‌هاي زنجان، اردبيل، همدان و كرمان هر كدام با يك اثر و در بخش شايسته تقدير نيز، استان‌ قزوين با سه اثر، همدان با دو اثر و زنجان، فارس و هرمزگان هر كدام با يك اثر معرفي شدند.
همچنين در بخش برگزيدگان گروه‌ سني 14 تا 16 سال، استان‌ زنجان با سه اثر و استان آذربايجان شرقي با يك اثر و در بخش شايسته تقدير اين بخش نيز استان‌ يزد با سه اثر و استان‌هاي گلستان، قزوين، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، زنجان و كردستان هر كدام با يك اثر قرار گرفتند.
در بخش ويژه فراگير نيز، استان‌هاي لرستان و يزد تقدير شدند.
داوري بخش داستان‌نويسي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) را سودابه اميني، فاطمه طارمي و شراره هاشم‌ دباغيان بر عهده داشتند.
آيين پاياني پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع)، در روز جمعه13 مرداد 1396، همزمان با ولادت امام هشتم (ع) در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
آثار برگزيده و تقدير شده هشت بخش‌ كارگروه كودك و نوجوان پانزدهمين جشنواره امام رضا(ع) در كتاب «آهوانه» منتشر مي‌شود.
فراخوان كلي كارگروه كودك و نوجوان پانزدهمين جشنواره امام رضا(ع) شامل بخش‌هاي فرهنگي (نشريه‌نگاري، كتاب‌سازي، كاردستي) ويژه كودك و نوجوان، (قصه‌گويي) ويژه بزرگسال، ادبي (شعرسرايي) ويژه كودك و نوجوان (داستان‌نويسي) ويژه كودك و نوجوان و بزرگ‌سال و هنري (سرود، پويانمايي) ويژه كودك و نوجوان در پايگاه اطلاع رساني كانون به نشاني www.kanoonnews.ir منتشر شده است.
اسامي كامل برگزيدگان بخش «داستان‌نويسي رضوي» كارگروه كودك و نوجوان پانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) نيز در پايگاه خبري كانون منتشر شده است.
فراهنگ**1880** 1823 خبرنگار: پروين اروجي ** انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر