۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82595952
T T
۰ نفر
سند همكاری راه آهن ایتالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران امضا شد

تهران- ایرنا- شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شركت راه آهن دولتی ایتالیا، سه سند همكاری، سرمایه گذاری و آموزشی امضا كردند كه در دو سند، دانشكده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران نیز طرف قرارداد بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علم و صنعت ایران، اولین موافقتنامه را سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و رناتوما زونچینی مدیرعامل شركت راه آهن دولتی ایتالیا، در حاشیه اجلاس دوجانبه رئیسان راه آهن های ایران و ایتالیا امضا كردند.
این موافقتنامه به مبلغ یك میلیارد و 200 میلیون یورو به منظور طراحی و احداث خط سریع السیر و تامین ناوگان مسیر قم- اراك امضا شده است.
دومین سند همكاری ریلی بین دو كشور، امضای تفاهمنامه سه جانبه بین راه آهن ایران، راه آهن ایتالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران (دانشكده مهندسی راه آهن) بود كه به منظور ایجاد همكاری های علمی و آموزشی امضا شد.
سومین سند همكاری نیز قرارداد همكاری علمی و آموزشی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه ایتالیا است تا طرفین بتوانند در زمینه همكاری های علمی و آموزشی و انتقال دانش حمل و نقل ریلی روز با یكدیگر همكاری داشته باشند.
محمدزاده پس از امضای این سه سند همكاری در حوزه ریلی با شركت راه آهن دولتی ایتالیا اظهار داشت: خوشبختانه همكاری های خود را با امضای این سه سند با راه آهن ایتالیا آغاز كرده ایم و امیدواریم در آینده گام های مثبت بیشتری در این زمینه برداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همكاری راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا گفت: یكی از قدم‌های بزرگ در بخش ریلی، توجه به توسعه دانش و تحقیق در حوزه ریل است و خوشحالیم كه در بیستمین سالگرد تاسیس دانشكده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، یكی از بندهای تفاهم راه‌آهن ایران و ایتالیا مربوط به همكاری دانشگاه علم و صنعت ایران و راه‌آهن ایتالیاست كه تحت آن مركز «تست سنتر» با همكاری دانشگاه علم و صنعت ایران انجام شود.
دانشكده مهندسی راه آهن در سال 1376 در دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان تنها دانشكده مهندسی راه آهن خاورمیانه تاسیس شد.
از جمله گرایش های تحصیلی موجود در این دانشكده می توان از مهندسی خط و سازه‌های ریلی، مهندسی ماشینهای ریلی و مهندسی حمل و نقل ریلی در مقطع كارشناسی و مهندسی راه‌آهن برقی، مهندسی خطوط راه آهن، مهندسی ماشینهای ریلی، مهندسی حمل و نقل ریلی، مهندسی علائم و ارتباطات و مهندسی ایمنی در راه آهن در مقطع كارشناسی ارشد نام برد.
دانشكده مهندسی راه‌آهن جهت تربیت هیات علمی و توسعه همكاری‌های آموزشی و پژوهشی، با دانشگاه‌های معتبر كشورهای جهان از جمله انگلستان، آلمان، چین، استرالیا، اوكراین و روسیه، تفاهم‌نامه و تبادل علمی دارد.
فراهنگ**9187**1055
دریافت كننده: حمیدرضا بازگشا**انتشار:‌ زینب كارگر
۰ نفر