۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82596263
T T
۰ نفر
اثري از مرگ ماهيان در باليخلوچاي اردبيل مشاهده نشد

اردبيل - ايرنا - اداره كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: در بازديدهاي به عمل آمده از رودخانه بالخيلوچاي اردبيل اثري از مرگ ماهي در اين رودخانه مشاهده نشد.

به گزارش ايرنا ، در اطلاعيه روز چهارشنبه اين اداره كل آمده است: به دنبال انتشار خبر مرگ هزاران قطعه ماهي در رودخانه باليخلوچاي اردبيل در شبكه هاي مجازي و در بازديدهاي به عمل آمده توسط كارشناسان اداره نظارت بر امور حيات وحش اين اداره كل شواهدي دال بر مرگ ماهيان وجود نداشت.
بر اساس اين گزارش ، موضوع توسط اداره كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل در حال بررسي است و از دوستداران محيط زيست درخواست مي شود هرگونه اطلاعات در زمينه اين موضوع را با اين اداره كل در ميان بگذارند.
در روزهاي اخير در بسياري از شبكه هاي اجتماعي تصاويري از تلف شدن صدها قطعه ماهي در رودخانه اي كه اين شبكه ها منتسب به باليخلو اردبيل دانسته اند، منتشر شده است.
باليخلو چاي اردبيل به عنوان طولاني ترين رود اردبيل از غرب به شرق امتداد داشته و در مسير خود با عبور از وسط شهر اردبيل را به مانند برخي از پايتخت هاي كشورهاي اروپايي به 2 قسمت تقسيم مي كند.
اين رودخانه به عنوان يكي از نشانه هاي طبيعي اين شهر طي سالهاي گذشته با بي مهري و بي توجهي مسوولان شهري اردبيل به زباله داني تبديل شده و سلامت جسمي ، روحي و رواني شهروندان و مجموعه شهر را تحت تاثير قرار داده است.
زمزمه هاي طرح ساماندهي رودخانه باليخلوچاي از سال ها پيش و پس از مرگ اين رودخانه و شدت يافتن آلودگي هاي زيست محيطي و انساني در آن مطرح شده ولي بطور كامل ساماندهي نشده است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016