احیای سامانه گرمسیری انتقال آب غرب كشورمرهون امنیتی است كه توسط سپاه ایجاد شده است

كرمانشاه- ایرنا- فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: احیای پروژه تعطیل شده سامانه گرمسیری انتقال آب در غرب كشور بدون شك مرهون امنیتی است كه توسط نیروهای بسیج و نیروی زمینی سپاه ایجاد شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از پروژه سامانه گرمسیری انتقال آب در مناطق مرزی استان كرمانشاه اظهار كرد: احیاء پروژه های تعطیل شده سامانه گرمسیری انتقال آب در غرب در شرایطی صورت گرفت كه به دلیل شرایط امنیتی منطقه، هیچ پیمانكاری حاضر به فعالیت در این حوزه نبود.
وی تاكید كرد: اجرای پروژه سامانه گرمسیری انتقال آب در منطقه غرب كشور توسط قرارگاه سازندگی سپاه بیش از هرچیز مدیون فداكاری های بسیجیان و همكاران ما در نیروی زمینی سپاه است كه امنیت این مناطق را به صورت كامل و پایدار برقرار كرده اند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حدود هشت سال قبل رهبر معظم انقلاب برای اتمام و به نتیجه رسیدن این پروژه دستوراتی دادند و فرمودند تا از محل صندوق ذخیره ارزی مبلغ هشت میلیارد دلار برای این طرح ها اختصاص پیدا كند.
وی تصریح كرد: در حالی كه پروژه متوقف شده بود اجرای آن توسط دولت به سپاه پاسداران واگذار شد و برادران ما در قرارگاه های سازندگی خاتم و غرب این كار بزرگ را انجام دادند.
سردار جعفری با اشاره به گستردگی پروژه سامانه انتقال آب گرمسیری اظهار داشت: اجرای چند سد از جمله سد ازگله و تونل آب رسانی از پاوه تا سرپل ذهاب به طول 49 كیلومتر كه به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
فرمانده سپاه پاسداران اظهار كرد: پروژه انتقال آب گرمسیری از سرپل ذهاب تا استان ایلام هم با تونل های آب رسانی و لوله گذاری تا سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: این پروژه عظیم به شدت برای پایدار كردن امنیت در منطقه مفید بوده و مردم و كشاورزان مرزنشین و محروم این منطقه از آن بهره مند خواهند شد شوند.
سردار جعفری افزود: سپاه پاسداران برای سرمایه گذاری های بعدی، آموزش و توانمند سازی نیروهای جوان در این منطقه برای تبدیل كردن آن به منطقه ای امن و خرم آمادگی لازم را دارد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان سفر 2 روزه خود به كرمانشاه علاوه بر بازدید از پروژه های ملی سامانه انتقال آب گرمسیری غرب كشور در جریان سطح آمادگی و اشراف یگان های نظامی غرب كشور نیز قرار گرفت.
سردار جعفری علاوه بر دیدار با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در استان كرمانشاه سفری به منطقه اورامانات نیز داشت و با فرماندهان یگانهای مرزی و نیروی زمینی سپاه در این منطقه نیز دیدار كرد.
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سردار سرتیپ پاسدار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیب دوم پاسدار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اكرم (ص) استان كرمانشاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در سفر به كرمانشاه و بازدیدهای صورت گرفته همراهی كردند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان كرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 تنظیم كننده:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
۰ نفر