۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82599736
T T
۰ نفر

چوپان جويني بره هاي قوچ وحشي را از مرگ نجات داد

۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82599736
چوپان جويني بره هاي قوچ وحشي را از مرگ نجات داد

سبزوار-ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست جوين گفت: يك چوپان با نجات 2 بره قوچ و ميش وحشي از مرگ حتمي، آنها را به اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان تحويل داد.

محمدحسين شم آبادي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين 2 بره در مسير مرتع و چراي گوسفندان مشاهده شدند كه چوپان دوستدار محيط زيست آنها را از چنگ سگها نجات داد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه اين بره ها از سوي مادر پذيرفته نشدند لذا مدتي در اداره محيط زيست تحت مراقبت و شيردهي قرار مي گيرند و سپس به سايت نگهداري قوچ و ميش واقع در كاشمر تحويل داده مي شوند.
منطقه شكار ممنوع شهرستان جوين معروف به جوين شمالي با مساحت حدود 13 هزار هكتار بخشي از منطقه حفاظت شده ريوند است كه از نظر برخورداري سيماي طبيعي كوهستان، دشت و تپه ماهور از زيستگاههاي ارزشمند خراسان رضوي به شمار مي‌ رود. در منطقه 75 هزار و 180 هكتاري ريوند حدود 235 گونه مختلف گياهي، 30 گونه پرنده و 10 گونه پستاندار وحشي شناسايي شده اند.
اين منطقه گونه‌ هاي جانوري و گياهي ارزشمند همچون آهو، كل و بز، قوچ و ميش، پلنگ، گرگ و كفتار، كبك، تيهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شكاري همچون شاهين، عقاب طلايي و سارگپه را در خود جاي داده است.
نقاب مركز شهرستان جوين در فاصله 320 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي **انتشاردهنده: حسين كريم زاده
8145/1858