۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82599867
T T
۰ نفر
افزایش سرانه كتاب در كتابخانه های مدارس نیازمند همت نیكوكاران

مشهد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی سرانه كنونی كتاب در كتابخانه های مدارس استان را به ازاء هر دانش آموز پنج جلد اعلام و بیان كرد: باید سرانه كتاب برای دانش آموزان در خراسان رضوی به هشت جلد برسد.

علی منصوریان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تحقق این مهم را نیازمند كمك و همیاری خیران، اصناف و سایر بخشها اعلام و بیان كرد: با توجه به جمعیت یك میلیون و 200 هزار نفری دانش آموزان در خراسان رضوی در مجموع حدود 6 میلیون جلد كتاب در كتابخانه های آموزشگاهی این استان وجود دارد.
وی افزود: اهدای كتابهای جدید ورودی از سوی نیكوكاران، والدین، اصناف و دستگاهها در طول سال با توجه به خروجی كتابخانه ها به صورت محسوس باعث رشد سرانه كتاب در كتابخانه های آموزشگاهی نمی شود.
معاون اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی بدون اشاره به میزان اهدای كتاب در طول سال به كتابخانه های مدارس ادامه داد: برای افزایش سرانه در حد یك جلد كتاب حداقل ورود یك میلیون و 200 جلد كتاب لازم است.
وی در ادامه همچنین گفت: هم اكنون 176 مدرسه در مناطق دورافتاده، عشایری، روستایی و محروم خراسان رضوی فاقد كتابخانه آموزشگاهی هستند.
منصوریان علت این فقدان را جمعیت كم و زیر 60 نفر در این مدارس ذكر و بیان كرد: بقیه مدارس خراسان رضوی دارای كتابخانه آموزشگاهی بوده و گنجایش استفاده از كتاب را برای دانش آموزان دارند.
خراسان رضوی دارای 12 هزار و 500 مدرسه با حدود 55 هزار كلاس است كه یك میلیون و 200 هزار دانش آموز را در خود جای داده اند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین كریم زاده
7496/1858