۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82600281
T T
۰ نفر
هدف موسسه تنظيم و نشر آثار امام، تبديل اين آثار به فرهنگ عمومي است

اصفهان–ايرنا-مدير موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) اصفهان گفت: انديشه هاي امام بايد به فرهنگ و باور عمومي تبديل شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين عباس كمساري روز يكشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: از همين رو موسسه تنظيم و نشر آثار امام مي كوشد تا با بهره گيري از ظرفيت هاي هنري و رسانه ها، اين انديشه ها را ماندگار كند.
وي اضافه كرد: در همين راستا حدود دو هفته قبل جشنواره داستاني 'روح الله' در اصفهان برگزار و با استقبال خوب نويسندگان مواجه و در نهايت از بين 30 اثر ارسالي، 9 اثر شايسته دريافت جايزه شد.
وي اضافه كرد: برگزاري مسابقه ملي عكاسي 'روح الله' از ديگر برنامه هاي هنري اين موسسه است كه فراخوان آن در ارديبهشت امسال اعلام شده و تاكنون 260 اثر به دبيرخانه مسابقه رسيده است.
وي اظهار كرد: داوري اين آثار دهم شهريور انجام و نمايشگاه و آيين اختتاميه اين مسابقه نيز 25 شهريور در نگارستان امام خميني اصفهان برگزار مي شود.
كمساري اضافه كرد: علاقه مندان تا 20 شهريور فرصت دارند آثار خود را براي شركت در اين مسابقه از طريق سايت مسابقه ارسال كنند.
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا دو كارگاه و دو اردو نيز مورد توجه قرار گرفته يك كارگاه و يك اردوي آن با حضور اساتيد برتر برگزار شده است.
مدير موسسه تنظيم و نشر آثار امام اصفهان افزود: اولين جشنواره استاني تئاتر و اولين جشنواره ملي نمايشنامه نويسي روح الله از ديگر اقدامات مورد نظر اين موسسه است كه فراخوان آن هفته آينده اعلام مي شود و زمان اصلي جشنواره اواخر آذر سالجاري خواهد بود.
وي گفت: همچنين پانزدهمين جشنواره 'مهر بهمن' در زمينه فيلم كوتاه بهمن امسال همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.
كمساري اظهار كرد: اين موسسه صرفاً به برگزاري جشنواره ها و مسابقه هاي هنري اكتفا نكرده و برنامه هاي هفتگي و ماهيانه اي نيز در زمينه تبيين انديشه هاي امام از ديد هنري در نظر گرفته است.
وي اضافه كرد: روزهاي شنبه'پاتوق فيلم' با هدف تحليل فيلم هاي كوتاه ساخته شده در باره انديشه هاي امام، روزهاي يكشنبه 'پاتوق سرود و موسيقي'، روزهاي سه شنبه نشست مستندسازان اصفهاني و نقد و تحليل آثار مستند در باره انديشه هاي امام و روزهاي چهارشنبه نشست عكاسان با محوريت كانون عكس اصفهان در اين موسسه برگزار مي شود.
مدير موسسه تنظيم و نشر آثار امام اصفهان گفت: علاوه بر اين، نشست هاي 'گوهر معرفت' بصورت ماهانه با حضور اساتيد دعوت شده از قم و تهران در اين موسسه برگزار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در حوزه آموزش نيز اولين دوره 20 ساعته تدريس وصيت نامه امام خميني (ره) بصورت غيرحضوري در حال برگزاري است كه تاكنون هشت هزار نفر در اين دوره شركت كرده اند.
توليت موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) با حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني است.
بر اساس ماده 3 اساسنامه اين موسسسه وظايف و اختيارات اين موسسه عبارتند از:
الف) جمع آوري، طبقه بندي، حفظ، ترميم و احياي مستمر اسناد و آثار
ب) تحقيق، پژوهش، ترجمه، تنظيم و نشر اسناد و آثار
ج) ايجاد كتابخانه هاي عمومي و تخصصي براي استفاده عموم محققان جهان اسلام و دانشجويان و طلاب مؤسسه و ساير مراكز
د) تشكيل موزه فرهنگي و هنري براي استفاده محققان و مشتاقان جهان اسلام
ه) تأسيس فضاهاي آموزشي شامل دانشگاه علوم اسلامي و امام شناسي، حوزه علميه براي آموزش و نشر و توسعه افكار و آرمان هاي امام خميني و گسترش علوم و معارف اسلام ناب محمدي(ص)
و) تهيه و نشر مجلات و نشريات به زبان هاي مختلف براي ارائه افكار و آثار امام خميني
ز) ايجاد مراكز فرهنگي در خارج از كشور
ح) برگزاري نمايشگاه، سمينار و كنفرانس هاي علمي، فرهنگي در داخل و خارج از كشور و شركت در مجامع فرهنگي - هنري داخل و خارج براي ارائه و گسترش اهداف و آثار امام خميني
ط) انجام اقدامات لازم براي حفظ و حراست و احياي مستمر خط امام بعنوان كانون انقلاب اسلامي و اسلام ناب محمدي (ص)
/7134/ت/ 6027 خبرنگار: كامران ** انتشار: شكراللهي