تقاضاي مسئولان چهارمحال و بختياري براي عبور زائران اربعين اين استان از مرز شلمچه

به شهركرد – ايرنا – استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مسئولان اين استان تقاضا دارند كه زائران اربعين حسيني استان از مسير مرز شلمچه به كشور عراق سفر كنند.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي روز يكشنبه در ستاد هماهنگي اربعين حسيني چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: سال گذشته زائران اين استان براي سفر به كشور عراق از مرز چذابه استفاده كردند كه عبور از مرز چذابه براي سفر به كشور عراق و حضور در مراسم اربعين حسيني مسير اعزام زائران چهارمحال و بختياري را حدود سه ساعت طولاني تر مي شود.
وي يادآور شد: در صورت سفر زائران چهارمحال و بختياري به كشور عراق از مرز شلمچه مي توان از ظرفيت مجموعه فرهنگي سپاه قمر بني هاشم (ع) استان نيز كه در آن منطقه مستقر است، بهره گيري كرد.
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار كرد: تمامي مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان به ويژه در بخش فرهنگي موظفند با ستاد عتبات عاليات در امور مربوط به اربعين حسيني همكاري كنند.
وي گفت: وجود وحدت رويه، تعامل و همكاري بين مسئولان، مردم و قشرهاي مختلف در چهارمحال و بختياري باعث شده تا اين استان در شاخص هاي مختلف به ويژه در حوزه فرهنگي عملكرد مطلوبي داشته باشد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات چهارمحال و بختياري نيز گفت: 6 كميته شامل مردمي، فرهنگي، زيرساخت ها، اسكان و تغذيه، اعزام و امنيت براي اعزام زائران استان به كشور عراق در اربعين حسيني امسال فعال شده است.
سيد جعفر موسوي تصريح كرد: سال گذشته چهار موكب از چهارمحال و بختياري ميزباني و خدمت رساني به زائران در كربلاي معلي و مسير نجف – كربلا را بر عهده داشت.
وي يادآور شد: دو قطعه زمين در شهرهاي نجف و كربلا به منظور ساخت زائرسرا براي مردم چهارمحال و بختياري در نظر گرفته شده است كه عمليات اجرايي آن بزودي آغاز خواهد شد.
موسوي اظهار كرد: مردم چهارمحال و بختياري سال گذشته پنج ميليارد ريال براي برگزاري مراسم اربعين حسيني در كشور عراق به صورت نقدي كمك كردند.
وي گفت: موكب هاي چهارمحال و بختياري سال گذشته ميزبان از افزون بر 135 هزار زائر اربعين حسيني در عراق بود.
موسوي تصريح كرد: چهارمحال و بختياري امسال اعزام پنج هزار زائر اربعين حسيني به كشور عراق را تعهد مي كند.
به گزارش ايرنا، ستاد بازسازي عتبات عاليات چهارمحال و بختياري امسال پذيرايي روزانه از پنج هزار زائر در مرز محل اعزام با اولويت شلمچه و 10 هزار زائر در كربلاي معلي است.
در ايام اربعين حسيني ميليون نفر از سراسر جهان براي عرض ارادت به سيد الشهدا مسير نجف تا كربلا را پياده مي روند و عزاداري مي كنند.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي** انتشار دهنده: محمود رئيسي
7362/2097