۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82603328
T T
۰ نفر
گلايه هاي آزادكار وزن 65 كيلوگرم ايران از سخنان برخي منتقدين

تهران - ايرنا - آزادكار وزن 65 كيلوگرم تيم ملي ايران با اشاره به اينكه برخي منتقدان مغرضانه در خصوص او اظهارنظر مي كنند، گفت: اميدوارم در رقابت هاي جهاني سال 2017 فرانسه با كسب خوشرنگ ترين مدال پاسخ اعتماد مربيان را بدهم.

«ميثم نصيري» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به هر ترتيب تابع كادر فني تيم ملي هستم و در صورتي كه به عنوان ملي پوش در پيكارهاي قهرماني جهان در فرانسه شركت كنم، جواب اعتمادي كه كادر فني در اين چند ساله به من داشتند را با يك مدال خوب، خواهم داد.
اين آزادكار المپيكي ايران با اشاره به نتايج ضعيف خود در بازي هاي المپيك ريو گفت: در المپيك ريو تجربه كافي نداشتم و شرايط خاصي براي من ايجاد شد و هر چند رسول خادم سرمربي آن زمان تيم ملي با من صحبت كرده بود، اما در نخستين مسابقه خود بي تجربگي كردم و اميدوارم در رقابت هاي جهاني جبران كنم و جواب منتقدان را بدهم.
وي در خصوص برخي انتقادها در مورد اينكه نصيري در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي با وجود غيبت سيد احمد محمدي توانسته عنوان نخست را كسب كند، تصريح كرد: هر شخصي نظر خودش را دارد و از سوي ديگر در اين چند سال با حضور در مسابقه انتخابي تيم ملي توانستم عنوان نخست را كسب كنم و سيد احمد محمدي با توجه به مصدوميتي كه داشت نتوانست در مسابقات انتخابي حضور يابد. اعتقاد دارم با حضور همه مدعيان، كيفيت مسابقات هر وزن بالا مي رود و در بازي هاي المپيك نيز اگر حضور يافتم، حقم بود چرا كه توانستم در مسابقه انتخابي عنوان نخست را كسب كنم اما شرايطي به وجود آمد كه نتوانستم نتيجه لازم را بگيرم.
دارنده مدال طلا و برنز قهرماني آسيا ادامه داد: در جام جهاني سال 2016 آمريكا نيز با شكست برابر «ماگومد قربان اف» روس، كشتي خوبي نگرفتم و متاسفانه در چند تورنمنتي كه اين سال ها حضور داشتم مقابل كشتي گيران آماده روسي قرار گرفتم، اما در جام جهاني سال 2017 كرمانشاه به گواه كارشناسان مبارزه هاي خوبي انجام دادم و در ديدار فينال نيز فرانك مولينارو دارنده مدال برنز جهان از آمريكا را شكست دادم.
وي در خصوص رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني سال 2017 آسيا در هند گفت: در كشتي مقابل حريف هندي با يك اشتباه تاكتيكي، كشتي را واگذار كردم و نتوانستم به فينال راه يابم و به نظر مي رسد كه در فرايند وزن كم كردن اشتباه داشتم و خوشبختانه در بازي هاي كشورهاي اسلامي در باكو با كسب مدال طلا، ناكامي مسابقات قهرماني آسيا را جبران كردم.
اين آزادكار زنجاني تيم ملي با اشاره به اينكه در يك سال گذشته در هشت رويداد مهم بين المللي و داخلي حضور يافته ام، يادآور شد: در هر مسابقه چهار تا پنج كيلوگرم كم كردم و اين در حالي است كه همه زحمت خود را براي كسب بهترين نتيجه به كار گرفته ام.
وي ادامه داد: در اين بين برخي منتقدين، صحبت هايي را مغرضانه مطرح مي كنند و صحبت هايي را انجام مي دهند كه ممكن است طرف مقابل پاسخ بدهد كه موجب بروز ناراحتي شود و اين در حالي است كه فدراسيون كشتي رقابت هاي انتخابي را براي حل چنين مواردي گذاشته تا همه مدعيان بتوانند رودروي يكديگر قرار گيرند و بهترين ها راهي رقابت هاي جهاني شوند. به ياد دارم كه مهدي تقوي دارنده دو مدال طلاي قهرماني جهان چندين سال در مسابقه انتخابي مقابل من به پيروزي مي رسيد و من هيچ انتقاد و يا صحبتي را مطرح نمي كردم.
نصيري گفت: البته در مرحله نهايي انتخابي تيم كه روزهاي 15 و 16 تير ماه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار شد، آنطور كه بايد و شايد كشتي هاي خوبي نگرفتم چرا كه پيش از آن و در ارديبهشت ماه و در فاصله كمتر از يك هفته در دو تورنمنت بين المللي قهرماني آسيا در هند و بازي هاي كشورهاي اسلامي در باكو شركت كردم و با آمادگي بالايي در مسابقات انتخابي شركت نكردم و با اين حال همه حريفان خود را شكست دادم و اكنون همه دغدغه من حضور موفق در پيكارهاي قهرماني جهان در فرانسه است.
وي يادآور شد: براي رسيدن به تيم ملي كشتي آزاد، زحمات زيادي كشيده ام و شايد برخي حريفان همطراز من در شهرستان خود مربي و حريفان تمريني خوبي داشته باشند اما در زنجان امكانات و شرايط لازم براي مهيا نيست.
اين آزادكار تيم ملي كه در زنجان به دليل نداشتن شغل در يك قصابي فعاليت دارد در پاسخ به اين سئوال كه آيا مسئولان كاري براي او انجام داده اند؟ گفت: در استان زنجان تنها سه نفر توانسته مدال قهرماني آسيا را كسب كنند و انتظار داريم كه مسئولان استاني به ورزشكاران شهر خود توجه ويژه اي داشته باشند.
نصيري بيان داشت: در آستانه رقابت هاي قهرماني جهان هستيم و شايد مطرح شدن اين موضوع اكنون درست نباشد و حاشيه هايي را ايجاد كند اما از مسئولان استاني انتظار دارم كه به قهرمانان شهر خود توجه داشته باشند.
نصيري آزادكار وزن 65 كيلوگرم ايران سال گذشته و در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي براي حضور در بازي هاي المپيك موفق به شكست سيداحمد محمدي دارنده مدال نقره و برنز جهان شد و به بازي هاي المپيك راه يافت.
البته محمدي در آن سال از ناحيه زانو به شدت مصدوم شده بود و همين مصدوميت نيز سبب شد تا امسال نيز نتواند در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي حضور يابد.
نصيري در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كه اواسط تير ماه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار شد يكبار ديگر قهرمان شد و با توجه به مصوبه شوراي فني تيم هاي ملي كشتي آزاد به نظر مي رسد وي به عنوان ملي پوش ايران در وزن 65 كيلوگرم در رقابت هاي قهرماني سال 2017 جهان در پاريس انتخاب شده است.
نصيري در صورت حضور در رقابت هاي جهاني، نخستين ميدان جهاني خود را تجربه خواهد كرد، هر چند او سال گذشته در بازي هاي المپيك ريو نيز حضور يافته بود.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**1067**
خبرنگار: رضا رمضاني انتشاردهنده:علي خورسندي