۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82603791
T T
۰ نفر
بازیكن تاتنهام انگلیس گران ترین بازیكن زیر 21 سال جهان شد

تهران - ایرنا - «دله آلی» ستاره تیم فوتبال تاتنهام انگلیس گران ترین بازیكن زیر 21 سال جهان معرفی شد.

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری گل، در گزارش جدید موسسه «ساكركس»، ارزش هافبك تاتنهام و انگلیس 82.6 میلیون یورو تعیین شده است كه 20 میلیون یورو بیشتر از «كیلین امباپه» است.
امباپه فصل گذشته 26 گل به ثمر رساند تا موناكو قهرمان لیگ فرانسه شود و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. انتظار می رود امباپه 18 ساله در صورت جدایی از موناكو عنوان گرانترین بازیكن تاریخ فوتبال را تصاحب كند و از «پل پوگبا» پیشی بگیرد.
رئال مادرید و پاری سن ژرمن به دنبال جذب او هستند و تیم فرانسوی پیشنهاد 135 میلیون یورو را رد كرده است.
اما در تازه ترین گزارش در مورد بازیكنان متولد اول ژانویه 1996 به بعد ارزش «آلی» 21 ساله را 82.6 میلیون یورو اعلام كرده است.
در این گزارش برای تعیین ارزش بازیكنان، سن، پست او، باشگاه كنونی و طول قراردادش، ارزش بازار، تعداد بازی های ملی، دقایق بازی، گل ها، مصدومیت و كیفیت فنی وی از منابع گوناگون مدنظر قرار گرفته است.
آلی برای دومین سال متوالی بهترین بازیكن جوان اتحایه بازیكنان حرفه ای انگلیس شناخته شد. او در فصل رقابت های 2016-2017 توانست 18 گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر برساند. ارزش این بازیكن بیشتر از هر بازیكن دیگری است. امباپه با ارزش 61.7 میلیون یورو یك پله پایین تر از او ایستاده است.
براساس گزارش قبلی، ارزش آلی بیش از دو برابر شده است. او فصل گذشته با قیمت 34 میلیون یورو چهارم شد.
اسامه دمبله بازیكن جوان بروسیا دورتموند با 20 سال سن و ارزش 60.9 میلیون یورو در جایگاه سوم است. لروی سانه با ارزش 51.1 میلیون یورو و ماركو آسنسیو با ارزش 42.7 میلیون یورو به ترتیب چهارم و پنجم هستند.
ماركوس رشفورد دومین بازیكن انگلیسی در بین 20 بازیكن نخست این فهرست است. او با ارزش 40.6 میلیون یورو نفر هفتم است. گابریل خسوس بازیكن برزیلی منچسترسیتی با ارزش 42.6 میلیون یورو در رده ششم قرار دارد.
در این فهرست مهاجمان و هافبك ها برتری دارند. با این حال جانلوئیجی دوناروما دروازه بان آث میلان در جایگاه هشتم قرار دارد. ارزش لژیونر 18 ساله ایتالیایی امسال 40.5 میلیون یورو تعیین شده است.
بالاترین رده برای یك مدافع به تئو هرناندز تعلق دارد. رئال مادرید تابستان امسال با قرارداد 24 میلیون یورو او را از اتلتیكو مادرید جذب كرد. ارزش او در یك گزارش نیز 24 میلیون یورو تعیین شده است.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر