۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82604484
T T
۰ نفر
تصادف زنجیره ای در اتوبان زنجان -تبریز 11 مصدوم و یك فوتی بر جای گذاشت

زنجان - ایرنا - رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: بر اثر وقوع تصادف زنجیره ای در اتوبان زنجان – تبریز یك تن فوت و 11 نفر مصدوم شدند.

علیرضا زراعتچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 2:6 دقیقه بامداد پنجشنبه در پی تماس با مركز اورژانس استان مبنی بر وقوع حادثه تصادف زنجیره ای در اتوبان زنجان – تبریز سه كد دستگاه آمبولانس از پایگاه های اورژانس سلطان آباد، اسفناج و سهند به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار كرد: بر این اساس 11 مصدوم حادثه توسط كد آمبولانس سلطان آباد و اتوبوس آمبولانس به مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند و یك نفر نیز با آمبولانس اعزامی اسفناج به بیمارستان امام حسین(ع) شهر زنجان منتقل شد كه به علت ایست قلبی فوت كرد.
وی خاطرنشان كرد: پرسنل پایگاه های اورژانس جاده ای زنجان برای كاهش زمان حضور در محل وقوع حوادث و موارد اورژانسی و اطمینان خاطر همراهی با مسافران همه روزه از ساعت 18 تا 24 و در روزهای تعطیل و پرترافیك از ساعت 8 تا 12در كنار جاده ها مستقر می شوند.
تا لحظه مخابره این خبر تمامی مصدومان انتقالی به مركز بیمارستانی شهر زنجان تحت مداوا قرار دارد.

** دستگاه خودرو در حادثه زنجیره ای اتوبان زنجان- تبریز با یكدیگر برخورد كردند
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در حادثه تصادف زنجیره ای بامداد امروز پنجشنبه دركیلومتر 71 اتوبان زنجان - تبریز هفت دستگاه سواری و سه دستگاه كامیون برخورد كردند.
سرهنگ علی اضغر شیرمحمدی افزود: ساعت 2:20 دقیقه بامداد پنجشنبه وقوع حادثه تصادف زنجیره ای در اتوبان زنجان - تبریز گزارش شد كه علت اصلی آن توقف یك دستگاه پراید به دلیل نقص فنی در سطح سواره رو بود كه سواری جك عبوری از این مسیر به این وسیله نقلیه برخورد می كند.
وی اظهار كرد: دیگر وسایل نقلیه نیز با مشاهده این وضعیت به كاهش سرعت وسیله نقلیه خود اقدام می كنند كه متاسفانه یك دستگاه كشنده باری ولوو به علت خواب آلودگی با یك دستگاه كامیون ایسوزو برخورد و در نتیجه 6 وسیله نقلیه دیگر نیز با یكدیگر برخورد می كنند.
سرهنگ شیرمحمدی خاطرنشان كرد: بر این اساس سواری پراید نسبت به خسارت جانی و مالی با توجه به نقض ماده چهار قانون ایمنی راه ها نسبت به سواری جك مقصر بوده و كامیون باری ولوو هم به علت خستگی، خواب آلودگی و توجه نكردن به جلو نسبت به خسارت جانی و مالی دیگر وسایط نقلیه مقصر شناخته شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی