۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82607260
T T
۰ نفر
معاونت ابتدايي آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري تفاهمنامه امضا كردند

تهران - ايرنا - تفاهمنامه همكاري ميان معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي اجراي طرح كانون مدرسه و گسترش كمي و كيفي خدمات آموزشي غيرمستقيم از طريق فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي امروز(يكشنبه) به امضا رسيد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ايرنا، اين تفاهمنامه 6 ماده‌اي و 2 نسخه‌اي، در حضور فخرالدين دانش‌آشتياني وزير آموزش و پرورش به امضاي معاون آموزش ابتدايي اين وزارتخانه و مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان رسيد.
در مقدمه اين تفاهمنامه همكاري، تسهيل دسترسي دانش‌آموزان به آموزش و پرورش كيفي و مبتني بـر مهارت‌هاي زندگي يكي از اساسي‌ترين راه‌كارها براي دستيابي به عدالت همه‌جانبه و تسهيل دسترسي دانش‌آموزان به آموزش و پرورش كيفي و مبتني بـر مهارت‌هاي زندگي عنوان شده است.
اين تفاهمنامه كه امضاي رضوان حكيم‎زاده معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش و عليرضا حاجيان‌زاده مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان زير آن درج شده، قرار است به ارائه‌ شيوه‌هاي خلاقانه، جذاب و بانشاط در قالب يك برنامه مشخص هدفمند و از پيش تعيين شده از سوي دو طرف بيانجامد.
همكاري و تعامل براي گسترش كمي و كيفي خدمات آموزش غيرمستقيم از طريق فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به دانش‌آموزان به منظور رشد و بالندگي و توانمندسازي آنها در قالب اجراي طرح كانون مدرسه با بهره‌مندي از ظرفيت سازماني طرفين موضوع اين تفاهمنامه است.
اجراي طرح كانون‌مدرسه در مراكز فرهنگي هنري كانون و در مدارس در بازه زماني سال تحصيلي براي پايه‌هاي دوم تا ششم، حضور مربيان وگروه‌هاي فرهنگي، ادبي، هنري و مراكز سيار روستايي و شهري در مدارس، فراهم ساختن زمينه آموزش شيوه‌هاي اثربخش و خلاقانه فعاليت با كودكان به معلمان و انعكاس آثار منتخب دانش‌آموزان در رشته‌هاي فرهنگي، هنري، ادبي در پرتال كودك از جمله تعهدات كانون در اين تفاهمنامه برشمرده شده است.
اختصاص 35 درصد تخفيف خريد كتاب براي دانش‌آموزان و كتابخانه‌هاي مدارس روستايي و عشايري و 25 درصد براي دانش‌آموزان و كتاب‌خانه‌هاي مدارس شهري در قالب نمايشگاه‌هاي مدارس همچنين پرداخت حق‌الزحمه و هزينه‌هاي رفت‌وآمد عوامل اجرايي و مربيان كانون شركت كننده در اين طرح از ديگر مواردي است كه كانون به اجراي آن متعهد شده است.
در بخش ديگر اين تفاهمنامه، معاونت آموزش ابتدايي متعهد شده تا ساز و كار لازم را به منظور حضور دانش‌آموزان با همراهي معلم در مراكز فرهنگي هنري كانون در سراسر كشور و زمينه حضور مربيان و گروه‌هاي فرهنگي، ادبي، هنري و مراكز سيار روستايي و شهري كانون در مدارس فراهم كند.
مشاركت در برپايي نمايشگاه‌هاي آثار فرهنگي، هنري و ادبي دانش‌آموزان در طرح كانون مدرسه، فراهم كردن زمينه حضور دانش‌آموزان در نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي كانون، فراهم كردن امكان دسترسي دانش‌آموزان به كتاب‌ها و محصولات كانون در مدارس و پرداخت حق‌الزحمه و هزينه‌هاي رفت‌و‌آمد عوامل اجرايي، معلمان و دانش‌آموزان شركت كننده در اين طرح از ديگر تعهدات معاونت آموزش ابتدايي است.
در اين تفاهمنامه كه همزمان با گردهم‌آيي يك روزه مديران ستادي و استاني معاونت آموزش ابتدايي و كانون در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي هنري به امضا رسيد، همچنين به شيوه اجراي اين تفاه‌نامه نيز اشاره شده كه بر اساس آن قرار است يك ماه پس از امضاء آن، نمايندگان دو طرف برنامه اجرايي اين طرح را منطبق با مفاد تفاهمنامه و متناسب با امكانات و قابليت‌هاي طرف‌هاي تفاهم تهيه و براي ابلاغ به استان‌ها آماده كنند.
مديران كل آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در استان‌هاي مختلف كشور مسوليت عملياتي شدن و اجراي مفاد تفاهمنامه را عهده‌دار خواهند شد.
ترويج و گسترش شيوه‌هاي مطالعه، بهره‎مندي عموم كودكان از خدمات و محصولات فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و تبادل دانش و تجربه‌هاي مربيان و معلمان و دستيابي به مطلوب‌ترين، برترين و خلاقانه‌ترين شيوه‌‌ها سه هدف اصلي اين تفاهمنامه تعيين شده است.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مريم جلوداران * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر