۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82607490
T T
۰ نفر
فرماندار اهواز: متخلفان انتخابات شورای شهر اهواز به دادگاه می روند

اهواز - ایرنا - فرماندار اهواز با بیان اینكه صحت انتخابات شورای شهر اهواز تایید شده است گفت: در عین حال تخلفاتی در این انتخابات صورت گرفته كه پرونده افراد متخلف در مراجع قضایی در دست اقدام است.

نبی الله خون میرزایی یكشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: انتخابات شورای شهر اهواز به تایید هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت استان رسیده و به فرمانداری اعلام شده است كه فرمانداری نیز برابر آیین نامه اجرایی آن را آگهی عمومی كرده است.
وی افزود: همه راهكارهای قانونی برای رسیدگی به اعتراضات پیش بینی شده و نامزدهای معترض بر اساس قانون، شكایت های خود را مطرح كرده و رسیدگی لازم انجام شده است.
خون میرزایی با بیان اینكه در بازشماری آرا ، آرای مشكل دار كنار گذاشته شد، تاكید كرد: به تمام تخفات رسیدگی شد و نتایج اعلام شده تنها شامل آرای سالم است.
وی از طرح پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اهواز در دادگاه خبر داد و تصریح كرد: پرونده تخلفات این انتخابات در بستر قانونی خود مورد رسیدگی قرار می گیرد و در مراجع قضایی در دست اقدام است.
بر اساس این گزارش، نتایج اولیه پنجمین دوره شورای شهر اهواز 31 اردیبهشت و نتیجه نهایی آن 31 خرداد اعلام شد.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به تخلفاتی كه در شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات اتفاق افتاد، در مرحله اول 92 صندوق و در مرحله دوم 85 صندوق بازشماری شد.
هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان (خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی) صحت انتخابات را تایید كردند اما تا كنون توضیحاتی درباره روند شمارش آرا ارائه نكرده اند.
هنوز هم تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای شهر اهواز در حال پیگیری اعتراض خود در مركز هستند.
دادستان اهواز در نشست خبری خود در خرداد بر برخورد با متخلفان پرونده انتخابات شورای شهر اهواز تاكید كرده است.

*شهردار و آبفا مقصران حادثه مرگ كودك اهوازی
فرماندار اهواز همچنین درباره نتیجه گزارشی كه درباره مرگ كودك سه ساله در كانال فاضلاب در اهواز تهیه شده، گفت: كارگروهی زیرنظر معاون عمرانی استاندار تشكیل و گزارش فنی این حادثه تهیه شد كه به دستگاه قضایی ارائه شده است.
وی افزود: این پرونده تحت نظر دادستان اهواز در حال بررسی است.
خون میرزایی اظهار كرد: در این گزارش سهم دستگاه های كم كار و متخلف را مشخص و شهرداری اهواز و آب و فاضلاب اهواز در این حادثه مقصر شناخته شدند.
بر اساس این گزارش، یك كودك سه ساله شب 25 خرداد امسال در كانال بدون سرپوش فاضلاب در كوی علوی اهواز سقوط كرد و جان داد. جسد این كودك بعد از حدود 24 ساعت پیدا شد.
شركت آب و فاضلاب اهواز و شهرداری اهواز هر دو از پذیرش مسئولیت این حادثه شانه خالی كردند.
7151/6002/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده :محسن بهاروند
۰ نفر