۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82609616
T T
۰ نفر

شركتي با كارمندان سايبورگ

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82609616
شركتي با كارمندان سايبورگ

تهران- ايرنا- يك شركت فناوري در ويسكانسين آمريكا به كاركنان خود پيشنهاد كرده است كه به ريزتراشه اي به اندازه برنج مجهز شوند؛ اين ريزتراشه سامانه بازشناسي با امواج راديويي است و به راحتي زير پوست و بين انگشت شست و انگشت اشاره كاشته مي‌شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمي ايرنا از واشنگتن پست، اين تراشه كه 32M CEO نام دارد با استفاده از فناوري ارتباط حوزه نزديك يا ان‌اف‌سي (NFC، مخفف near field communication)، كارمندان را قادر مي‌سازد كه به طور خودكار درب ها را باز كنند و وارد كامپيوتر شوند.
سامانه بازشناسي با امواج راديويي (Radio Frequency Identification) (به اختصار RFID) سامانه شناسايي بي‌سيمي است كه قادر به تبادل داده‌ها به‌ وسيله برقراري اطلاعات بين يك Tag كه به يك كالا، شئ، كارت و… متصل شده‌ است و يك بازخوان (Reader) است.
سامانه‌هاي RFID از سيگنال‌هاي الكترونيكي و الكترومغناطيسي براي خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره‌گيري مي‌كنند. اصولاً به هر سيستمي كه قادر به خواندن و تشخيص اطلاعات افراد يا كالاها باشد ، سيستم شناسايي يا Identification System گفته مي‌شود.
محققان قصد دارند تا از فناوري RFID در همه چيز از خريد گرفته، تا باز كردن درها، استفاده از دستگاه‌هاي كپي، ورود به كامپيوترهاي اداره، باز كردن قفل گوشي هوشمند، اشتراك گذاري كارت‌هاي بانكي، ذخيره سازي اطلاعات پزشكي و سلامت استفاده كنند.
تاكنون، 50 نفر از كارمندان اين شركت براي مجهز شدن به اين تراشه ثبت‌نام كرده‌اند. آنها طي مراسمي به نام 'chip party' كه در اوايل ماه اوت برگزار مي‌شود به اين فناوري تجهيز خواهند شد.
اين فناوري داراي برخي مزايا براي افرادي است كه كيف پول و كارت خود را فراموش كرده‌اند، اما استفاده از تراشه‌هاي RFID همچنان نگراني قابل توجهي را در مورد امنيت و حريم خصوصي در ميان افراد ايجاد كرده است. همچنين اين تراشه‌ها در مقايسه با جي‌پي‌اس دامنه رديابي محدودي داشته و تنها در زماني كه به گيرنده بسيار نزديك باشند قابليت شناسايي و رديابي دارند.
** 9259**
مترجم: سپيده علي كاشاني **انتشار: زهره محتشمي پور
۰ نفر