۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82612771
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبیل: آمریكا خیال نكند ایران فاقد توانمندی برای گزینه تحریم است

اردبیل- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریكا نباید خیال كند ایران فاقد توانمندی برای پاسخ به گزینه تحریم است، مقام معظم رهبری بارها تذكر داده اند كه ما هر چه در این باب كوتاه بیاییم حمل بر ضعف خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به تحریم های جدید آمریكا افزود: تجربه برجام نشان می دهد كه ما در هیچ مساله ای نمی توانیم با آمریكا مثل یك طرف مورد اعتماد ، مذاكره كنیم.
وی بیان كرد: هنوز مركب این لایحه خشك نشده ، آمریكا تصمیم گرفته سایت های نظامی ایران را در معرض بازرسی قرار دهد و گفته بدون ورود به سایت های نظامی ایران تایید نخواهد كرد كه ایران به برجام پایبند بوده است.
خطیب جمعه اردبیل اظهار كرد: در عكس العمل ایران سه گزینه محتمل است؛ اول خروج كامل از برجام و اقدام به غنی سازی 20 درصدی و راه اندازی آب سنگین اراك و فردو ، این نظریه می گوید حفظ برجام به هر قیمتی كار درستی نیست.
وی افزود: دوم اعتراض و گلایه و محكوم كردن توییتری و فیس بوكی است و سوم جواب دادن از طریق غیر خروج از برجام است. یعنی هزینه حضور آمریكا در خاورمیانه باید بالا برود. از آنجا كه آمریكا در صدد بین المللی كردن تحریم و همراه كردن اروپا با آمریكاست، راهكار سوم عاقلانه تر به نظر می رسد.
آیت الله عاملی گفت: آمریكا از یك چیز به شدت ناراحت است و آن عدم همكاری جامعه بین الملل با آمریكا در تحریم های جدید است، به همین جهت می خواهد به نحوی از طریق تحریم های غیر هسته ای، ایران را پای توافق دوم بیاورد و ایران را از اجماع و پشتیبانی جهانی محروم كند.
وی همچنین ملاقات فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهوری را قدم فوق العاده ای در وحدت و انسجام ملی در سطح عالی نظام دانست و افزود: این عقلانیت از سپاه معظم، شان سپاه را به طور فوق العاده بالا برده و نشان می دهد كه جز رعایت منافع كلان كشور و خدمت به ملت هدفی مد نظر سپاه نیست.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به جنایات جدید رژیم جعلی اسرائیل در مسجدالاقصی گفت: مجرم اصلی در این باب، حكام سرسپرده اسلامی است كه جهت ارادت به اسرائیل مسابقه می دهند، كشورهایی كه زیرپای مسوولان ارشد اسرائیل كه بزرگ جانیان دنیا هستند، فرش قرمز پهن می كنند و قوی ترین مجموعه های دولتی را برای تقویت همكاری با اسرائیل تعیین می كنند، مسوول این جنایت ها هستند.
آیت الله عاملی افزود: ارتباط پنهانی عربستان با اسرائیل و فشار علنی بر قطر جهت اخراج حماس نشان از افتضاح بزرگ در سطح حكام اسلامی در موضوع فلسطین است. این حكام تمام تلاش خود را بسیج كرده اند تا فلسطین و قدس شریف، مساله اول جهان اسلام نباشد و ایجاد داعش و جنگ های مذهبی در خاورمیانه نیز در همین راستاست.
امام جمعه اردبیل همچنین به مناسبت سالروز وفات حضرت آیت الله مشگینی از ایشان تجلیل كرد و از اهالی استان خواست از باب تجلیل از علم و عالم و خادم بزرگ كشور و انقلاب در مجلس تجلیل ایشان در روز یكشنبه شركت كنند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6130