۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82613844
T T
۰ نفر

ارتقاء فرديس در حوزه نرم افزاري فرهنگ و هنر

۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82613844
ارتقاء فرديس در حوزه نرم افزاري فرهنگ و هنر

كرج-ايرنا-مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي استان البرز گفت كه شهرستان فرديس در حوزه نرم افزاري فرهنگ و هنر در بعد كمي و كيفي گسترش مي يابد.

به گزارش اييرنا، علي خيلدار روز شنبه در ديدار با امام جمعه شهرستان فرديس، افزود: فرديس به لحاظ اينكه به تازگي ساختار اداري شهرستان گرفته، در حوزه هاي نرم افزاري فرهنگ و هنر هنوز نقطه ضعف بسياري دارد، ازجمله انجمن هاي فرهنگي، هنري، موسسات فرهنگي و قراني، كانون فرهنگي هنري مساجد.
وي تصريح كرد: با توجه به جمعيت نيم ميليوني فرديس لازم است كه فعاليت ها دراين قسمت ها را گسترش دهيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز اظهار داشت: يكي از برنامه ها و سياست ها تعامل و تفاهم با ائمه جمعه و روحانيت و مديران استاني است و ديدار امروز با امام جمعه فرديس استفاده از ظرفيت ستاد نماز جمعه و امام جمعه شهرستان درتقويت حوزه هاي فرهنگي و هنري اين شهرستان است.
خيلدار گفت: شهرستان فرديس از نظر سخت افزاري مشكل دارد، اين شهرستان جزء شهرستان هاي تازه تاسيس است، از نظر سخت افزاري با كمبود امكانات روبرو است، تنها يك فرهنگسرا دارد كه بخشي از اين فرهنگسرا در اختيار بخش اداري قرار گرفته است كه البته قرار است كه بخش اداري را از فرهنگسرا جدا كنيم.
وي در ادامه افزود: فرهنگسراي ولايت فرديس بايد به صورت كامل در اختيار هنرمندان باشد و درآينده هم با تعامل مديران شهرستان اگر اين امكانات مهيا باشد، حوزه هاي سخت افزاري را هم گسترش مي دهيم.
وي افزود: امكان فعاليت براي هنرمندان فرديسي در اين شهرستان به لحاظ ارتباط نزديك با استان تهران ظرفيت بالايي از حوزه فرهنگي و هنري ايجاد كرده و بسياري از هنرمندان ملي در رشته هاي مختلف در فرديس ساكن هستند كه ما از اين ظرفيت ها براي ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان فرديس نهايت بهره برداري را خواهيم كرد.
امام جمعه شهرستان فرديس نيز در اين ديدار گفت: هر جايي كه دولت ها نياز به راهنمايي و خط مشي داشته باشند، رهبري دريغ نمي كنند و به موقع نقد منصفانه خودرا در كنار حمايت هايي كه دارد، اعلام مي كنند.
حجت الاسلام علي اكبر ايماني افزود: در مسئله فرهنگ، ما نيز همين سياست را بايد دنبال كنيم. دست دولت را در تعيين و نصب مديران فرهنگي جايي كه با اصول اصلي انقلاب و خط مشي رهبري منافاتي ندارد، بازبگذاريم.
وي در ادامه افزود: از اين جهت ما از برنامه هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد استان البرز در چارچوب نظام و ارزش هاي انقلاب اسلامي حمايت مي كنيم و از مدير كل ارشاد هم تقاضا داريم در خصوص فرديس قوي ترين مديران خود را به كار بگيرد.
وي اظهار داشت: تعامل و همدلي تا به امروز در بخش هاي مديريتي شهرستان وجود داشته كه بايد بيش از پيش تحكيم بخشيده شود و با برگزاري جلسات منظم شوراي فرهنگ عمومي و عملياتي كردن و نظارت بر مصوبات بتوانيم شاهد رشد و ارتقاء بخشهاي مختلف فرهنگي و مقابله با نابهنجاريهاي اجتماعي در شهرستان باشيم.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داريوش غفاري