۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82613901
T T
۰ نفر
پرداخت غرامت یكی از لنجهای سوخته شده كنگان از طرف بیمه ایران

بوشهر- ایرنا- مدیر بیمه ایران استان بوشهر گفت: با توجه به مراجعه و ارائه بیمه نامه معتبر از سوی یكی از خسارت دیدگان حادثه آتش سوزی اسلكه كنگان بوشهر، با تكمیل پرونده نخستین غرامت این حادثه به حادثه دیدگان كنگان پرداخت شد.

براثر آتش سوزی كه ساعت 13:45روز جمعه در اسكله چند منظوره صیادی و سفاری بندر كنگان در 200 كیلومتری جنوب بوشهر رخ داد و چند ساعت ادامه داشت، 13 فروند موتور لنج به طور كامل سوخت و 12 فروند قایق صیادی و تفریحی نیز در دریا غرق شد.
سید یحیی موسوی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمام افراد و صاحبان شناورانی كه بیمه نامه معتبر از بیمه ایران دارند با مراجعه و ارائه مستندات، می توانند غرامت خود را دریافت كنند.
وی تصریح كرد: با توجه به سوختن 13 فروند لنج در حادثه آتش سوزی كنگان تا هفته گذشته تنها یك نفر به بیمه ایران مراجعه كرده است كه با انجام كارهای اداری نخستین پرداخت غرامت به خسارت دیدگان حادثه آتش سوزی كنگان پرداخت شد.
موسوی اظهار كرد: پارسال نشستی در خصوص پوشش بیمه ای و ارائه برخی تخفیفها برای بیمه شدن شناورها با حضور اداره كل شیلات، بنادر و دریانوردی، معاونت عمرانی استانداری بوشهر و سایر نهادهای مربوط برگزار شد ولی به دلیل اینكه اجباری صورت نگرفت استقبال چندانی از سوی صاحبان شناورها صورت نگرفت.
وی بیان كرد: پارسال 256 فروند شناورصیادی، باری، كشتی و دوبه در استان بوشهر زیرپوشش بیمه ایران قرار گرفت و در سالجاری نیز تا روز گذشته 58 فقره بیمه نامه برای انواع شناورها صادر شده است.
موسوی گفت: با توجه به دامنه بروز حوادث در استان گسترش پوشش بیمه ای برای جبران خسارتها در زمان وقوع حادثه ضروری است.
مدیربیمه ایران استان بوشهر اظهار كرد: با توجه به اینكه بیمه ایران دولتی است خود را در قبال بیمه گذار برای پرداخت خسارتها مسئول می داند.
وی با اشاره به اینكه بیمه نامه لنج خسارت دیده 100 میلیون تومان بود كه بعد از كسورات قانونی 700 میلیون ریال به بیمه گذار بعنوان غرامت پرداخت شده است تاكید كرد: لنج های حادثه اسكله كنگان كه زیر پوشش بیمه ایران بودند دركوتاه ترین زمان می توانند خسارت خود را دریافت میكنند.
6047/6045** خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اكبر اقبال مجرد