۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82615981
T T
۰ نفر
فرماندار: صدور مجوز به شش تشكل مردم نهاد در آستارا بررسي مي شود

آستارا - ايرنا - فرماندار آستارا گفت: پرونده شش سازمان يا تشكل مردم نهاد در اين شهرستان براي صدور مجوز در دست بررسي است و موفقيت اين تشكل ها به پايبندي آنها به قانون بستگي دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا يونس رنجكش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداري آستارا افزود: مرجع صدور مجوز سازمان هاي مردم نهاد فرمانداري است و تاكنون هيچ سازمان مردم نهادي در شهرستان آستارا موفق به اخذ مجوز نشده است.
وي با اشاره به اينكه تا زمان صدور مجوز، فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد بايد در چارچوب موازين قانوني پيش برود، اضافه كرد: اين سازمان ها در آستارا در حوزه هاي خيريه، فرهنگي، زيست محيطي و گردشگري درخواست مجوز كرده اند و در اين راستا تصميمات هيات نظارت و دستگاه هاي ذي ربط اهميت دارد.
رنجكش اظهار كرد: سازمان هاي مردم نهاد با ديدگاه هاي تخصصي خود در حوزه هاي مختلف مي توانند به دولت در رشد و بالندگي كشور كمك كنند.
وي بيان كرد: اين تشكل ها با مشاركت مردم مي‌توانند بسياري از بحران‌هاي اجتماعي را برطرف كنند و به ‌عنوان حلقه واسط مردم و دولت، نقش مهمي در رفع مشكلات دارند.
فرماندار آستارا ادامه داد: با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد در توجه خاص به مشاركت مردم در عرصه هاي گوناگون و پيشتازي شهرستان آستارا در اين رابطه، اگر حضور مردم در فعاليت ها پررنگ شود اقدامات دولت بهتر و راحت تر به نتيجه خواهد رسيد.
وي گفت: هنگامي كه تشكل هاي شناسنامه دار و داراي صلاحيت وارد كار شوند ، دولت راحت تر مي تواند بخشي از وظايف خود را به آنان واگذار كند.
وي ادامه داد: سازمان هايي كه قصد دارند فعاليت مردمي داشته باشند، مي توانند پس از ارائه مدارك به فرمانداري و تاييد آنها، مجوز فعاليت دريافت كنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124 / 2007