۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82617041
T T
۰ نفر

دو مركز دیپلماتیك آمریكا در مسكو پلمپ شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82617041
دو مركز دیپلماتیك آمریكا در مسكو پلمپ شد

مسكو - ایرنا - مجموعه ویلایی و انبارهای سفارتخانه آمریكا در مسكو به عنوان پاسخ روسیه به تداوم اقدام های واشنگتن علیه این كشور از امروز (سه شنبه) پلمپ شد.

به گزارش ایرنا، مجموعه ویلایی سفارت آمریكا در منطقه سربرنی بور در غرب مسكو و انبارهای این سفارتخانه در خیابان گاراژنی پایتخت روسیه توقیف و امكان بهره برداری از آنها برای دیپلمات های آمریكا دیگر ممكن نیست.
وزارت امور خارجه روسیه چهار روز پیش طرف آمریكایی را در نامه ای رسمی از برنامه توقیف این دو مركز در واكنش به اقدام مشابه هشت ماه پیش آمریكا در دوره ریاست جمهوری باراك اوباما آگاه كرده بود، زیرا دولت دونالد ترامپ هم برای رفع این مشكل اقدامی نكرد.
جان تفت سفیر آمریكا در مسكو این اقدام روسیه را مایه تاسف عمیق و غیرعادلانه خوانده و اعتراض واشنگتن را در این مورد اعلام كرده است.
در همین حال، ماریا اولسون سخنگوی سفارت آمریكا در مسكو در بیانیه ای مدعی شد كه مقام های روسی پیش از اینكه زمان رسمی توقیف مجموعه ویلایی و ساختمان انبارهای سفارت فرا برسد، طرف آمریكایی را از دسترسی به آن منع كردند.
به گزارش شبكه روسی لایف نیوز، یك مقام وزارت امور خارجه روسیه این ادعا را رد كرده و گفته است كه منطقه سربرنی بور محل ویلای سفارت آمریكا محدوده محافظت شده طبیعی است و ارسال كامیون برای انتقال اموال ساختمان از قبل با طرف روسی هماهنگ نشده بود.
وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای یادآور شده بود: از اول ماه اوت استفاده سفارت آمریكا در مسكو از مجموعه ویلایی در ناحیه سربرنی بور و انبارهای دیپلماتیك در خیابانی داروژنی را متوقف می كند.
همچنین از اول ماه سپتامبر آینده باید شمار كاركنان سفارتخانه آمریكا در مسكو و سركنسولگری ها در سن پترزبورگ، یكاترینبورگ و ولادی واستوك با شمار كارمندان مراكز دیپلماتیك روسی در این كشور برابری كند، یعنی اینكه 755 نفر كاهش یابد و به 455 نفر برسد.
این تصمیم با تاكید مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اجرا می شود كه هشدار نیز داده است، مسكو می تواند تدابیر متقابل دیگری در مقابله با اقدام های ضدروسی آمریكا اتخاذ كند.
مجلس نمایندگان آمریكا سه شنبه هفته گذشته طرح تحریم های ایران، روسیه و كره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رساند. این قانون روز پنجشنبه به وقت محلی در سنای آمریكا تصویب شد.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا