۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82617261
T T
۰ نفر
مدير عامل آبفاي شيراز: صرفه جويي درآب در دومين هفته مرداد ضرورت بيشتري دارد

شيراز - ايرنا - مدير عامل شركت آب و فاضلاب آب شيراز از شهروندان خواست تا درهفته جاري توجه بيشتري به الگوي بهينه مصرف آب و صرفه جويي در مصرف داشته باشند زيرا طي روزهاي هفته جاري در مقايسه با سال گذشته شاهد افزايش مصرف آب در شيراز هستيم.

مهندس الله بخش نظرپور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان داشت:پيش بيني هاي هواشناسي خبر از افزايش دما داده و به تناسب تقاضا براي مصرف آب نيز افزايش خواهد يافت و همه تمهيدات براي تامين آب شرب سالم و بهداشتي مردم شيراز بكار گرفته شد اما همچنان نياز به صرفه جويي و مصرف بهينه و پرهيز از اسراف و زياده روي در مصرف هستيم تا بتوانيم اين هفته را با تنش كمتر و بدون رخداد حوادث ناخواسته و ناخوشايند و قطع و افت فشار آب سپري كنيم .
نظرپور اظهار داشت:هفتم ، هشتم و نهم مرداد ماه به ترتيب 484 هزار و 886 متر مكعب ، 494 هزار و 914 متر مكعب و 489 هزار و 563 متر مكعب آب در شيراز توليد و به شبكه هاي آب پمپاژ شد كه اين ميزان توليد آب در مقايسه با توليد و تامين آب در سال گذشته در همين روزها حدود پنج درصد افزايش دارد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شيراز اضافه كرد :عمق چاه هاي آب در كلان شهر شيراز به 150 متر رسيده است، عميق تر شدن چاه ها قطعا روي كيفيت و كميت و هزينه هاي تامين آب تاثير مي گذارد.
وي ادامه داد: 85 درصد از مصرف آب شيراز در حوزه خانگي است ، مردم مي توانند با راهكارهاي ساده و ابتكار و خلاقيت در برخي از مصارف آب صرفه جويي كنند.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب شيراز شهروندان را به جدي گرفتن مقوله مصرف بهينه فراخواند وگفت:باصرفه جويي ومصرف بهينه مي توان اميد داشت كه تابستان امسال بدون نوبت بندي آب در شيراز سپري شود، شيراز در زمره شهرهاي خشك و كم آب است و وضعيت بارندگي در سال زراعي جاري در مناطق بالا دست اين كلان شهر موقعيت مناسبي براي تابستان امسال رقم نزده است.
نظرپور گفت:‌در عين حال اگر مردم به صرفه جويي و مصرف بهينه توجه نكنند حفر دهها حلقه چاه هم نمي تواند ما را از بحران خارج كند، ضمن آنكه منابع آب زيرزميني بسيار محدود است و هر چاه جديدي كه حفر مي شود بايد از ژرفاي بيشتري آب با هزينه بيشتر استحصال شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شيراز، كولرها را يكي از مصرف كنندگان عمده آب دانست و گفت : 25 درصد از آب موجود در شبكه توزيع در كولرها صرف مي شود، هر كولر طي 18 ساعت حدود 300 ليتر آب مصرف مي كند ، خاموش كردن كولرها در ساعت اول صبح و پوشاندن روي كولرها با سايبان و همچنين سرويس و چكه گيري كولرها صرفه جويي زيادي در مصرف آب ايجاد مي كند.
نظرپوربا بيان اينكه كلان شهر شيراز 666 هزار مشترك آب دارد گفت : با اين حجم مشترك و با اين ميزان مصرف آب در كولرها طبيعي است كه 25 درصد آب شبكه در كولرها صرف شود، در عين حال مردم بايد رعايت حال همه شهروندان را بكنند و زمينه استفاده همگان از هواي خنك و آب مناسب را فراهم كنند ، ما بايد بپذيريم كه در تابستان تقاضا براي آب افزايش مي يابد و مصرف آب حق همه مردم است اما همه بايد با صرفه جويي و مصرف بهينه آب را مصرف كنند.
مصاحبه : نيكنام خشنودي ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
6113 /1876