۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۵۶
کد خبر: 82618013
T T
۰ نفر
مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي'جام دريا'  برگزار شد

باكو – ايرنا – مراسم با شكوه افتتاحيه مسابقات بين المللي نظامي 'جام دريا' با حضور شناورهاي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران، آذربايجان، روسيه و قزاقستان عصر سه شنبه در باكو برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين مراسم كه در پارك ملي شهر باكو در ساحل درياي خزر با حضور وزير دفاع و جمعي از مقامات نظامي بلند پايه جمهوري آذربايجان، نمايندگان ديپلماتيك كشورهاي خارجي فعال در اين كشور از جمله ايران برگزار شد.
شركت كنندگان 'جام دريا' از جمله نمايندگان نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران، روسيه، آذربايجان و قزاقستان با پرچم هاي ملي و نيز هيات داوران متشكل از اين چهار كشور ساحلي خزر در اين مراسم رژه رفتند.
ذاكر حسن اف وزير دفاع جمهوري آذربايجان پيام تبريك الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان را براي حاضران قرائت كرد.
رئيس جمهوري آذربايجان در اين پيام، برگزاري مسابقات بين المللي ارتش را براي تقويت همكاري هاي نظامي، نمايش و ارتقاي مهارتهاي رزمي نظاميان، مهم خواند و افزود: ' جام دريا' در درياي خزر موجب همبستگي شركت كنندگان مي شود.
در بخشي از اين پيام رئيس جمهوري آذربايجان آمده است: درياي خزر در طول تاريخ ثروت مشترك مردم ساكن در سواحل آن بوده و برگزاري مسابقات بين المللي ' جام دريا' به تعامل ميان كشورهاي حاشيه خزر، گسترش همكاري در حوزه امنيت دريايي و ادامه صلح، دوستي، همكاري و حسن همجواري در اين دريا كمك خواهد كرد.
سپس وزير دفاع جمهوري آذربايجان افتتاح اين مسابقات بين المللي را بطور رسمي اعلام كرد.
'جام دريا ' تا 10 اوت ( 19 مرداد ماه ) پيش رو با حضور 300 تن از پرسنل نيروي دريايي و نيز در مجموع 9 ناو به ظرفيت يك هزار تن از چهار كشور جمهوري اسلامي ايران، آذربايجان، روسيه و قزاقستان در بندر باكو برگزار مي شود.
هدف از اين مسابقات برقراري دوستي و تعامل ميان نيروهاي دريايي كشورهاي حاضر اعلام شده و ايران براي اولين بار است كه در اين مسابقات با دو ناو موشك انداز جوشن و پيكان در قالب مسابقات ارتش حضور دارد.
مسابقات بين المللي جام دريا در دو مرحله در دريا و ساحل برگزار خواهد شد و در قالب آن رقابت هاي تيراندازي به هدف سطحي، هدف هوايي، به اهداف نزديك و مهار و كنترل صدمات و عمليات نجات برگزار خواهد شد .
خاورم ** 337 *شبس*1488 *انتشاردهنده: بهمن بامداد**
.