۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82621588
T T
۰ نفر
9 پايگاه مشاوره انتخاب رشته در قزوين راه اندازي مي شود

قزوين-ايرنا-رئيس گروه مشاوره تحصيلي و تربيتي اداره كل آموزش و پرورش قزوين از راه اندازي 9 پايگاه مشاوره انتخاب رشته براي پذيرفته شدگان مرحله اول كنكور سراسري در استان خبر داد.

سيد يدالله حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در شهر قزوين پايگاه شماره يك در مركز مشاوره خيابان نادري رو به روي درمانگاه فرهنگيان، مركز مشاوره تابش در خيابان رسالت و مركز مشاوره آواي زندگي در خيابان عدل جنب سالن كوثر آماده ارائه خدمات مشاوره هستند.
وي اضافه كرد: ديگر پايگاه هاي مشاوره انتخاب رشته استان همچنين در دانشگاه كار البرز، خيابان طالقاني آبيك، خيابان غفاري تاكستان، خيابان معلم بوئين زهرا و اداره آموزش و پرورش شهرهاي شال و اسفرورين مستقر مي باشند.
حسيني ادامه داد: فعاليت پايگاه هاي مشاوره كنكور از 16مردادماه جاري آغاز مي شود و به مدت 10روز ادامه دارد و مراجعان علاوه بر بهره مندي از مشاوره هاي اختصاصي فهرستي رايانه اي از رشته هاي متناسب با رتبه و علاقه مندي را نيز دريافت مي كنند.
وي، هزينه ارائه مشاوره به مراجعان را 500هزار ريال خوانذ و براي خانواده هاي فرهنگيان،شاهد و ايثارگر و نيازمندان 400هزار ريال اعلام كرد.
رئيس گروه مشاوره تحصيلي و تربيتي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين افزود: در پايگاه هاي مشاوره انتخاب رشته حدود 30مشاور تحصيلي با تجربه و آشنا به قوانين تحصيلي و كنكور، خدمات مشاوره را به مراجعان ارائه مي كنند.
سال گذشته يك هزار و 200نفر به پايگاه هاي مشاوره انتخاب رشته در قزوين مراجعه كردند.
در سال جاري 15هزار و 117 داوطلب از قزوين در كنكور سراسري شركت كردند كه از اين تعداد پنج هزار و 896 نفر مرد و 9هزار و 221نفر زن هستند.
7388*3013
خبرنگار:پريسا نوروزي**انتشار دهنده: رضا اولادي