۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82621606
T T
۰ نفر
گازرسانی به 70 روستای ایلام تا پایان سال/ تمام روستاهای استان تا سه سال آینده گاز دار می شوند

ایلام - ایرنا - مدیر عامل شركت گاز ایلام از انجام عملیات گازرسانی به 70 روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تمام روستاهای این استان تا سه سال آینده به شبكه گاز سراسری متصل خواهند شد.

عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: هم اكنون بیش از ۲۵۵ روستا از تعداد 555 روستای مشمول گازرسانی این شركت از نعمت گاز برخوردار هستند كه تلاش می شود ظرف مدت سه سال آینده تمامی روستای باقیمانده نیز به شبكه گاز رسانی متصل و از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی از پایان مراحل گاز رسانی به روستاهای بخش چوار از توابع شهرستان ایلام خبر داد و افزود: عملیات گازرسانی به این روستاها هفته آینده اجرایی خواهد شد.
مدیر عامل شركت گاز ایلام تاكید كرد: تنها سه شهر ماژین در شهرستان دره شهر و میمه و پهله در حوزه استحفاظی شهرستان دهلران گازدار نیستند كه عملیات گازرسانی به این شهرها با بیش از یك هزار و 977 خانوار توسط این شركت در دست اقدام است.
شمس اللهی با اشاره به تلاش های این شركت در گاز رسانی به شهرها و روستاهای استان در مدت فعالیت دولت یازدهم یادآور شد: در این مدت (چهار سال) 12 شهر و 186 روستای این استان به شبكه گاز سراسری متصل شده اند كه این میزان آمار قابل توجهی است.
وی ضریب نفوذ شبكه گاز به جمعیت روستایی در این استان را بیش از 65 درصد اعلام كرد و گفت: با انجام عملیات گاز رسانی به تعداد 70 روستای دیگر در سال جاری ضریب نفوذ شبكه گاز رسانی به روستاهای ایلام به 82 درصد افزایش پیدا می كند.
به گزارش ایرنا، هم اكنون ضریب نفوذ شبكه گاز به جمعیت شهری استان ایلام 98 درصد و در مناطق شهری روستایی 65 درصد است.
از زمان آغاز بكار دولت یازدهم تاكنون بیش از 50 هزار خانوار شهری و روستایی در سطح استان ایلام تحت پوشش شبكه گاز رسانی قرار گرفتند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034