۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82623384
T T
۰ نفر
مدیرعامل ایرنا: موفقیت ‌پلیس درجلب مشاركت مردم به‌خاطر رسانه‌مداری است نه رسانه‌‌داری

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (‌ایرنا) با بیان اینكه شبكه های اجتماعی شریك پلیس و رسانه هستند نه رقیب آنها ‌گفت: موفقیت پلیس در جلب مشاركت مردم برای امنیت و نظم ناشی از رسانه مداری است نه رسانه داری.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، محمد خدادی امروز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی با اشاره به شهادت شهید صارمی و نامگذاری روز خبرنگار به نام این شهید، افزود: پلیس اگر موفقیتی دارد در گرو همكاری مردم است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، شبكه های اجتماعی را شریك رسانه ها و نه رقیب آنها دانست و گفت: امروز تنها شغلی كه با آمدن شبكه های اجتماعی بین مردم تقسیم شده، «خبرنگاری و كار رسانه ای» است.
وی در ادامه افزود: ما با تولید اطلاعات و انتشار آن، مشاركت مردمی را عملی تر می كنیم؛ مردم در برقراری نظم مصمم اند و وظیفه رسانه است تا آنها را مشاركت محور كند.
خدادی افزود: ما امانت دار شما هستیم لذا در سیاست سازی در زمینه رسانه انتظار می رود خود رسانه به جای پیك نامه بر، نقش اصلی داشته باشد.
وی با بیان اینكه ‌پلیس از نظر ارتباطی نزدیك ترین لایه به مردم است، افزود: هر كسی كه در شهر زندگی می كند خواسته یا ناخواسته در طول روز با خدمات پلیس آشنا و مواجه می شود؛ در واقع مردم با پلیس و پلیس با مردم زندگی می كنند و حلقه واسط آنها رسانه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدای نیروی انتظامی را از مظلوم ترین شهدا یاد كرد و گفت: وظیفه داریم با بازتاب خبری رشادت های این قشر، آنها را تكریم كنیم زیرا در سخت ترین شرایط خدمت كرده و شهید می شوند.
مدیرعامل ایرنا افزود: رسانه ها باید بخش های ناپیدای كارهای موفق و موثر پلیس از جمله تلاشها در زمانی كه مردم در استراحت و خواب هستند را اطلاع رسانی كنند تا مردم در جریان قرار گیرند.
وی در این باره افزود: رسانه به تنهایی نمی تواند این كار را پیش ببرد و به همگرایی رسانه و نیروی انتظامی در این زمینه نیاز است.
اجتمام 9105 ** 1418
خبرنگار :معصومه نیكنام ** انتشار: مریم برزآبادی
۰ نفر