۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82624738
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: دانشجو باید معتقد تربیت شود و نه مقدس مآب

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: معتقدیم دانشجو باید معتقد تربیت شود و نه مقدس مآب بنابراین دانشجویان با بنیه قوی علمی و دینی تربیت شوند.

به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: باید كرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ ها وجود داشته باشد و دانشجویان براحتی حرف‌ ها و اندیشه ‌های مخالف را مطرح و آن را به بحث بگذارند.
وی كه در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سخن می گفت، با تأكید بر لزوم تربیت صحیح دانشجویان در دانشگاه‌ها اظهار كرد: اگر دانشجویان عقیده سستی در مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و غیره داشته باشند در حقیقت نسلی تربیت می‌ شود كه بعداً با در اختیار گرفتن مسئولیت ‌های مختلف در كشور براحتی تسلیم و تطمیع دشمن می‌شوند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینكه ترس از دشمن در روایات اسلامی یكی از بدترین خصلت پادشاهان معرفی شده است، گفت: باید كسانی در دانشگاه‌ها تربیت شوند كه از دشمن ترس و هراسی نداشته باشند و امكان تطمیع آنان توسط دشمنان وجود نداشته باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد، شجاعت و تطمیع نشدن را از جمله ویژگی‌های آیت الله مدرس بیان كرد و گفت: باید فعالیت دانشگاه بگونه ای باشد كه دانشجویانی نترس و شجاع كه توكل بر خدا داشته باشند، پرورش یابند.
وی اظهاركرد: هیچ علمی به جز علم دین نمی تواند این شجاعت را برای دانشجویان به ارمغان آورد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بااشاره به سنگینی قبول مسئولیت در دانشگاه‌ ها تصریح كرد: باید تلاش كرد تا دانشجویان، دین را بفهمند و شرایط بگونه ای باشند كه براحتی پرسش های خود را درباره مسائل دینی مطرح و پاسخ مناسب و معقول دریافت كنند.
وی با بیان اینكه طراحی رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با ویژگی‌های دختران و پسران باشد، گفت: رشته هایی همچون پزشكی برای زنان یكی از نیازهای جامعه است اما برخی از رشته ها، اصلاً مورد نیاز زنان نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه كرد: چرا مهندس زن در رشته راه و ساختمان داریم اما سونوگراف زن ماهر كه یكی از نیازهای جامعه است، وجود ندارد.
وی بیان كرد: باید طراحی رشته ها متناسب با نیاز جامعه و ویژگی‌ های ذاتی زن و مرد و با در نظر گرفتن نیاز كشور، انجام شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر ضرورت مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه‌ها بیان كرد: تربیت دانشجویان در رشته‌های فنی بدون فراگیری مهارت‌های لازم دردی از جامعه را برطرف نمی ‌كند؛ بطور مثال فارغ التحصیل مهندسی برقی كه ساده ترین فعالیت های مربوط به رشته خود را نداند بدون شك نمی‌ تواند برای جامعه مفید باشد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر