۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82624956
T T
۰ نفر

مهار سومين آتش سوزي جنگل هاي ارسباران در هفته جاري

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82624956
مهار سومين آتش سوزي جنگل هاي ارسباران در هفته جاري

تبريز- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي خداآفرين از مهار سومين آتش سوزي در محدوده حفاظت شده جنگل هاي ارسباران در هفته جاري خبرداد.

حجت عليزاده روز سه شنبه به ايرنا گفت: اين آتش سوزي در محدوده روستاهاي مشهد حسنلو كلاله سفلي از توابع بخش منجوان خداآفرين روي داد .
وي گفت: اين آتش سوزي با حضور به موقع و با تلاش نيروهاي حفاظت محيط زيست شهرستان هاي كليبر و خداآفرين و با همكاري بخشداري بخش منجوان و دهياري هاي كلاله عليا و شوراهاي اسلامي روستاي مشهد حسنلو و نيروهاي منابع طبيعي و مرزباني خداآفرين مهار شد.
عليزاده با اعلام اينكه عامل انساني موجب وقوع اين اتش سوزي بود، افزود: بر اثر اين آتش سوزي هاي اتفاق افتاده در هفته جاري حدود 5هكتار از پوشش گياهي مشجر و بوته زار مراتع منطقه از بين رفته است.
وي گفت: با توجه به گرمي هوا ضرورت دارد ساكنان منطقه بويژه مناطق جنگلي در حفاظت از جنگل ها و مراتع در مقابل بروز آتش سوزي ها اهتمام بيشتري داشته باشند.
وسعت جنگل‌هاي ارسباران 164 هزار هكتار و از اين وسعت 148 هزار هكتار به عنوان جنگل حمايتي و حفاظتي است.
جنگل‌هاي ارسباران در محدوده شهرستان هاي خداآفرين، كليبر، اهر، هريس و ورزقان منطقه حفاظتي است و يونسكو آن را به عنوان منطقه‌اي حفاظتي و ذخيره‌گاه بيوسفر (ژنتيكي) در كره زمين معرفي كرده است.
خبرنگار: جواد زاده ** انتشار: انصاري
7468/3071