۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82624959
T T
۰ نفر
اطلاع رساني خبرنگاران در مديريت مصرف برق بسيار اثرگذار است

مشهد - ايرنا - معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي خراسان گفت: اطلاع رساني خبرنگاران به شهروندان در خصوص تاثيرات سوء مصرف بالاي برق و اعلام توصيه هاي مطلوب به آنان در مديريت مصرف برق و كاهش هزينه هاي عمومي، بسيار اثرگذار است.

حسين محمودي روز سه شنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز خراسان رضوي با تبريك روز خبرنگار اظهار كرد: صنعت برق بسيار پرهزينه و داراي شرايط ويژه اي است به طوري كه برق را بايد در لحظه براي مصرف، توليد كرد.
وي بيان كرد: روزانه 13 ميليون و 300 هزار كيلووات ساعت برق در خراسان رضوي و 2 ميليون و 200 هزار كيلووات ساعت در 2 استان خراسان جنوبي و خراسان شمالي مصرف مي شود كه توليد اين ميزان برق مصرفي هزينه زيادي دارد.
وي اظهار كرد: استفاده از كولرهاي گازي در منازل، اماكن عمومي و اداري رواج يافته كه اين كولرها پنج برابر كولرهاي آبي برق مصرف مي كنند، و اكنون 30 درصد از بار مصرفي مشتركان خانگي برق در سه استان خراسان مربوط به وسايل سرمايشي است.
معاون شركت برق منطقه اي خراسان گفت: در فصل گرما مصرف برق بسيار افزايش مي يابد لذا از فعالان عرصه رسانه بويژه خبرگزاري جمهوري اسلامي تقاضا داريم در يك فضاي تعاملي با اين شركت، توصيه هاي لازم را براي مديريت مصرف برق و كاهش آن با بهره گيري از روشهايي كه اين شركت به شهروندان پيشنهاد مي دهد، اطلاع رساني كند.
رئيس مركز خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان رضوي نيز گفت: خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان رسانه رسمي و مادر كشور از سال 1313 راه اندازي شده و علاوه بر ايجاد دفتر در همه مراكز استانها و اكثر شهرهاي بزرگ كشور، در بسياري از كشورهاي خارجي نمايندگي دارد.
شاهين فرشاد اظهار كرد: نقش رسانه در فرهنگ سازي بسيار حائز اهميت است و ايرنا به عنوان بازوي رسانه اي دولت، رسالت خود مي داند كه با حرفه اي گري، افكار عمومي و ذهن جامعه را به همسويي و همراهي با برنامه هاي دولت و دوري از مصرف گرايي سوق دهد.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزارشريف افغانستان 'روز خبرنگار' نام گرفته است.
7489/5132
خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي