۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82625999
T T
۰ نفر

تجليل عكاسان چهارمحال و بختياري از عكاس پيشكسوت

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82625999
تجليل عكاسان چهارمحال و بختياري از عكاس پيشكسوت

شهركرد-ايرنا- عكاسان و هنرجويان رشته عكاسي در چهارمحال و بختياري با همكاري انجمن سينماي جوانان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي عكس هاي ' احمد تاجي' را خوانش كردند.

به گزارش ايرنا،در آيين نكوداشت احمد تاجي از عكاسان با تجربه چهارمحال و بختياري كه سه دهه در اين عرصه فعاليت كرده است، عكس هاي او با موضوع مستند اجتماعي مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
در ابتدا مجموع عكس هاي عاشورايي اين هنرمندان پس از نمايش مورد ارزيابي هنري قرار گرفت.
سپس مجموعه اي از تك عكس هاي مستند و در نهايت مجموعه 'اشرف ' كه داستان يك دختر عشاير بيمار است مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
عكاسان چهارمحال و بختياري اعلام كردند: احمد تاجي از جمله هنرمنداني است كه موفق به ثبت موقعيت هاي ناب عكاسي در مستند اجتماعي شده است.
استادان رشته هنر در دانشگاه گفت:احمد تاجي هنرمندي است كه در انجمن سينماي جوانان ، عكاسي را فرا گرفته است و ديد سينمايي به موضوعات مستند اجتماعي دارد.
كريم منزوي افزود: احمد تاجي در مجموعه عكس هاي خود هميشه به موضوع توجه ويژه اي دارد و براي گرفتن عكس تلاش زيادي دارد.
وي گفت: عكس هايي كه او ثبت كرده است داراي امضا و خاص خود اين عكاس است و در تمامي عكس هاي خود به عناصر زيبايي شناسي اثر توجه ويژه اي دارد.
جواد كارگران دهكردي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري عكاسي مستند اجتماعي را از ژانرهاي اثر گذار در اين هنر دانست و گفت: عكاسان مستند اجتماعي با ثبت واقعيت هاي اجتماعي، يك رخداد را همانگونه كه وجود دارد به مخاطب ارائه مي كند.
مسوول انجمن سينماي جوانان شهركرد نيز گفت: اين انجمن بنا بر رسالتي كه دارد تا پايان سال آيين نقد و عكس خواني و تجليل از عكاسان پيشكسوت را اجرا مي كند.
سجاد ميرزاييان دهكردي افزود: اين انجمن سال آينده نيز آثار 10عكاس را مورد بررسي قرار مي دهد و از عكاسان نام آور جشنواره هاي مختلف نيز قدرداني مي كند.
به گفته وي، علاوه بر اين انجمن سينماي جوانان شهركرد اقدام به برگزاري پاتوق فيلم و نقد و بررسي عكس هنرمندان استان مي كند.
به گزارش ايرنا، در اين آيين كه با عنوان' رنج عكس' در مجتمع فرهنگي هنري غدير شهركرد برگزار شد، رضا زيرك پور، بهرام شمسي پور، ايوب پشتوار، بهزاد پيشكار، امين پاسي شيرازي، احمد رياحي دهكردي از عكاسان و جمعي از هنرمندان رشته هاي مختلف استان حضور داشتند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئيسي
2097