۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82626204
T T
۰ نفر
رونق كارخانه سیمان ایلام نیازمند جذب بازارهای فروش جدید است

ایلام- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام بر لزوم رفع مشكلات كارخانه سیمان ایلام به منظور رونق دوباره این واحد صنعتی استان تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در نشست اعضای كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید كه با محوریت مشكلات كارخانه سیمان ایلام برگزار شد، اظهار كرد: همراهی دستگاه ها در تداوم فعالیت كارخانه سیمان مهم و كلیدی است.
وی از دستگاه های امور مالیاتی، برق، گاز و تامین اجتماعی و صنعت خواست تا با مساعدت در تمدید زمان برای پرداخت مطالبات خود این كارخانه را كمك كنند تا تعطیل نشود.
عسگری همچنین از كارخانه سیمان ایلام خواست برنامه آتی برای پرداخت بدهی، تعیین تكلیف و رونق تولید و ایجاد بازارهای فروش جدید را ارائه كند تا این كارخانه همچنان به فعالیت خود تداوم بخشد.
مدیرعامل شركت كارخانه سیمان ایلام گفت: كارخانه سیمان ایلام با 20 سال سابقه به دلیل برخورداری از كیفیت بالای مواد اولیه و ماشین آلات مجهز تاكنون لوح های زرین تقدیر از اروپا دریافت كرده است.
مجتبی فرونچی اظهار كرد: این كارخانه صادرات محور است و سالانه یك میلیون و 700 هزار تن سیمان تولید می كند.
وی ادامه داد: سال 94 عراق بازار صادرات را برای فروش سیمان محدود كرد كه با مشكل مواجه شدیم چراكه میزان مصرف بازار ایلام و استان های همجوار تنها 300 هزار تن است و این كارخانه 80 درصد درآمد خود را از دست داده است.
وی یادآور شد: هم اكنون ماهانه 25 میلیارد ریال حقوق به 800 نفر كارگر مستقیم پرداخت می شود كه در شرایط كنونی تعطیلی این كارخانه به یك معضل بزرگ تبدیل می شود.
فرونچی در خصوص ایجاد بازارهای جدید در جهان برای فروش سیمان نیز گفت: امسال با كشور آفریقایی غنا قرارداد فروش یك میلیون تن سیمان امضا شده اما به دلیل ضعف زیرساخت های حمل و نقل استان و افزایش 17 درصد كرایه حمل در ماه با مشكل مواجه هستیم.
وی خواستار مساعدت و همراهی دستگاه های مختلف، همچون اداره مالیات، گاز، آب و ... شد تا با اعطای مهلت زمانی بدهی آنها در سال جاری پرداخت شود.
وی تاكید كرد: كارخانه سیمان ایلام متعلق به استان است و در این شرایط اقتصادی و ركود بازار فروش سیمان، تعطیلی آن یك بحران است.
به گزارش ایرنا، كارخانه سیمان در 15 كیلومتری ایلام سال 68 به ثبت رسیده كه بهره برداری از خط یك تولید آن در سال 77 و خط دوم آن نیز در سال 90 آغاز شده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی * انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034