۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۱
کد خبر: 82626618
T T
۰ نفر
جمعيت بانوان فرهيخته بدنبال الگودهي زن مسلمان در جامعه است

سنندج- ايرنا- دبير مركزي جمعيت بانوان فرهيخته كشور گفت: اين جمعيت به دنبال معرفي معيارهاي درست از اسلام و الگو دهي زن مسلمان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرزانه سادات نيكوبرش شامگاه چهارشنبه در نشست منطقه اي روسا و دبيران جمعيت بانوان فرهيخته غرب كشور در سنندج افزود: با تشكيل اين جمعيت سعي مي شود كه معيارهاي درست از اسلام در جامعه معرفي شود.
وي اظهار كرد: استان كردستان داراي نيروهاي جوان و خوش فكر زيادي است و بر اين اساس، انتظار مي رود در زمينه هاي مختلف از ساير استان ها پيشرو باشد.
دبير مركزي جمعيت بانوان فرهيخته كشور ادامه داد: يكي از نگاه هاي اين جمعيت در سطح كشور اين است كه به فرهنگ بومي هر منطقه و استان توجه كرده و براساس فرهنگ بومي، ايده و طرح ارائه دهد.
وي افزود: اگر بخواهيم كار كاربردي در استان ها انجام دهيم بايد تاثيرگذاري آن را ببينيم و بدون شك با حضور بانوان عضو جمعيت كه سرمايه اي براي استان ها به شمار مي روند، مي توان تغيير و نگرش درست را در ارائه سبك زندگي اسلامي به جامعه داشته باشيم.
نيكوبرش تاكيد كرد: براي اينكه جمعيت بانوان فرهيخته بتواند تاثير خود را در جامعه برجاي بگذارد، نيازمند حمايت استاني و پشتوانه فكري و فرهنگي است.
رئيس جمعيت بانوان فرهيخته كشور نيز در اين نشست گفت: بايد توليد ايده و فكر توسط جمعيت در استان ها انجام شود تا بتوانيم برخي از دغدغه هاي موجود در حوزه آسيب هاي اجتماعي را كاهش دهيم.
نسرين پير سمساري افزود: اين جمعيت به عنوان يك تشكل مستقل حقوقي، بايد بتواند فعاليت بانوان را در راستاي توانمندسازي اين قشر تعميق و گسترش دهد.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان نيز در اين نشست اظهار كرد: بانوان فرهيخته بايد الگوسازي در جامعه را آغاز كنند و زن مسلمان و انقلابي را به جهان اسلام معرفي كرده و اين مهم را جزو وظيفه خود بداند.
حجت الاسلام مختار كرمي افزود: زنان مسلمان ايران به لطف احساس زنانه خود در بسياري از ميدان هاي مردانه از جمله دوران دفاع مقدس حضور يافتند و اين از هنر انقلاب اسلامي است.
وي گفت: نبايد به نام دفاع از حقوق زن اجازه داد كه وظايف مردانه به زنان تحميل شود چرا كه برخي از زنان ما به اسم دفاع از حقوق زنان نقش پدري را كمرنگ كرده اند.
7348/6108**9122
**خبرنگار: افسانه گلباغي** انتشار دهنده : مهدي نعمتي
۰ نفر