خیرین كشور تاكنون پنج هزار میلیارد تومان به طرح های حوزه سلامت كمك كرده اند

شیراز - ایرنا - دبیركل مجمع خیرین تامین سلامت كشور با اشاره به شكل گیری این مجمع از سال 85 گفت: خیرین و نیك اندیشان جامعه تاكنون پنج هزار میلیارد تومان به طرح های حوزه سلامت سراسر كشور كمك كرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در پانزدهمین اجلاس مجمع خیرین سلامت فارس در شیراز با قدردانی از خیرین و نیكوكاران عرصه سلامت افزود: خیرین پارسال یك هزار میلیارد تومان در سراسر كشور به این حوزه كمك كرده اند كه 100 میلیارد تومان از این مبلغ را خیرین استان فارس تامین كرده اند.
دبیركل مجمع خیرین تامین سلامت كشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه بسیاری از نیكوكاران خارج از كشور راغب به بازگشت به میهن و مشاركت در امور خیر هستند گفت: با بهره گیری از ظرفیت این گروه از هموطنان، كارهای خیر بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت كشور انجام خواهد شد.
وی اظهار كرد: یكی از برنامه های مجمع خیرین كشور، استفاده از نیكوكاران خارج از كشور است كه در این زمینه هم استان فارس با توجه به ارتباطات با كشورهای حاشیه خلیج فارس، موفق بوده است.
وی اضافه كرد : استان فارس همواره پیشتاز در امور خیریه بوده است و در سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان از سوی خیرین استان فارس در امور خیریه مشاركت شده است .
دبیركل مجمع خیرین تامین سلامت كشور با اشاره به سابقه فعالیت 15 ساله نخستین مجمع خیرین تامین سلامت استان های كشور در استان فارس گفت: از آغاز فعالیت این مجمع، بیمارستان های برخوردار از سطح بالای استاندارد، خدمات با كیفیت و اعمال جراحی تخصصی در فارس با مشاركت خیرین و نصب تجهیزات پیشرفته در این مراكز درمانی صورت گرفته است.
رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس نیز در این نشست با گرامیداشت یاد مرحوم سید رضا نیری از خیران حوزه سلامت گفت : آن مرحوم یكی از پیشكسوتان عرصه سلامت و یك چهره شناخته شده در مسیر خدمت به ویژه نسبت به قشر محروم و نیازمند جامعه بود.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: از افرادی نباشیم كه تنها از گذشتگان تكریم و تقدیر كنیم، تاكید خداوند متعال و پیشوایان دین بر این است كه اگر از فردی خیری دیدید و اگر كسانی را نیكوكار مشاهده كردید، در عمل از آنها تقدیر كنید.
وی ادامه داد: نباید به تصور اینكه شاید مغرور شود و یا از باب حسد از تقدیر و تشكر از انسان های نیكوكار فروگذاری شود، باید از خیرین قدردانی كرد، زیرا هم دستور خدا است و هم راه را به سمت توسعه و ترویج خیرات به این وسیله می گشاییم.
خبر دیگری نیز حاكی است، سه كلینك سیار دندانپزشكی در راستای توسعه خدمات سلامت دهان و دندان در استان فارس و همسو با طرح تحول نظام سلامت روز پنجشنبه در شیراز رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این كلینیك ها با هدف ارایه خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق محروم استان فارس، با حضور دكتر حسینعلی شهریاری دبیر مجمع خیرین تامین سلامت كشور، كار خود را آغاز كردند.
خدمات دندانپزشكی در كلینیك های سیار، به تمام گروه های سنی، به ویژه كودكان كمتر از 6سال، شش تا 12 سال و مادران باردار، ارایه می شود.
6113 / 2027
خبرنگار : نیكنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی