۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82627816
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: خبرنگاران چشمان بينا و حق بين جامعه هستند

اروميه- ايرنا- نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با اشاره به اينكه رسانه ها چشمان بينا و حق بين جامعه هستند، گفت: افرادي كه وظيفه خبرنگاري را بر عهده دارند بايد سخن حق به زبان آورند و به سبب پاداش الهي قلم بزنند تا پاداش اخروي را شامل حال خود كنند .

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين سيدمهدي قريشي در آئين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته اروميه با تبريك روز خبرنگار افزود: يك فرد خبرنگار بايد با ظالم، دشمن باشد و با مردم و ضعفا به خوبي رفتار كند و مدافع حقوق آنان باشد.
وي ادامه داد: اصحاب رسانه بايد تلاش كنند تا به هنگام قلم زدن عقوبت الهي را شامل حال خود نكنند و اگر خطاي كوچكي مرتكب شوند بايد در آخرت پاسخگو باشند و بايد فرد خبرنكار در همه حال و در هر مكان خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود بداند.
وي با اشاره به اينكه آمريكايي كه از حقوق بشر دم مي‌زند خود يكي از ناقضان بزرگ حقوق هستند، اظهار كرد: بمباران اتمي هيروشيماي ژاپن و چند روز بعد بمباران اتمي ناكازاگي يكي از موارد نقض حقوق بشر است.
امام جمعه اروميه ادامه داد: هيچ موضوعي براي دولت آمريكا مهم نيست و دليل آن فقدان مباحث انساني در ذهن چنين افرادي است كه در همه حال به دنبال منافع خود هستند.
قريشي ادامه داد: دشمن را نبايد به هيچ وجه فراموش كنيم چرا كه آنها در همه حال به فكر ضربه زدن به ملت ايران هستند و دولت هم نظير هميشه در كنار ملت ايران ايستاده است و عليه استكبار جهاني موضع مي‌گيرد.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در مصلي امام خميني اروميه و با حضور خيل عظيمي از نمازگزاران برگزار شد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني