۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82629090
T T
۰ نفر
105 ميليارد تومان در دولت يازدهم براي بيماران خاص گيلان هزينه شد

رشت - ايرنا - مديركل بيمه سلامت گيلان گفت : در دولت تدبير و اميد به بيماران خاص توجه ويژه اي شده و طي چهار سال گذشته 105 ميليارد تومان براي اين بيماران در استان هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي اكبري روز شنبه در نشست خبري به مناسبت سالروز تاسيس بيمه سلامت تعداد بيماران خاص استان گيلان را دو هزار و 743 نفر عنوان و اضافه كرد: اين تعداد بيماران كليوي، دياليزي، تالاسمي، هموفيلي و ام اس را شامل مي شوند.
وي در ادامه با تشريح دستاوردهاي دولت يازدهم در اين بخش ظهار داشت: پوشش بيمه همگاني سلامت و طرح تحول نظام سلامت از جمله دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است.
مديركل بيمه سلامت استان گيلان با يادآوري مشكلات حوزه بهداشت و درمان قبل از اجراي طرح تحول سلامت خاطرنشان كرد: اين طرح وضعيت آشفته گذشته حوزه سلامت را سر و سامان داد و توانست ميزان قابل توجهي از رضايتمندي مردم را به همراه داشته باشد.
وي در ادامه نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گيلان با بيان اين كه ارتقا سلامت مردم يكي از خواسته هاي اين قشر بود، اضافه كرد: دولت تدبير و اميد با اجراي طرح تحول سلامت تمام همت خود را براي تحقق اين مهم به كار گرفت.
مديركل بيمه سلامت گيلان با تشريح اجراي طرح پوشش بيمه سلامت همگاني به عنوان يكي از دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد اظهار كرد: در زمان حاضر، 253 هزار نفر در استان تحت پوشش اين طرح هستند.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي و تبريك روز خبرنگار خاطرنشان كرد: خبرنگار خوب كسي است كه دل مردم را به دست آورد و با قلم خود پيام مردم را به مسوولان برساند.
اكبري ضمن قدرداني ويژه از خبرنگاران حوزه سلامت خاطر نشان كرد: صاحبان قلم و انديشه در اين حوزه در ارتقاي سلامت در جامعه نقش مهمي دارند.
در زمان حاضر، يك ميليون و 512 هزار نفر در گيلان تحت پوشش بيمه سلامت هستند، يك هزار و 923 مركز و موسسه براي ارايه خدمات به بيمه شدگان طرف قرارداد بيمه سلامت استان هستند.
بيمه سلامت ايران در 22 مرداد 91 تاسيس شده است.
در پايان اين نشست خبري جمعي از خبرنگاران فعال در حوزه بيمه سلامت استان گيلان تجليل شدند.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:بابايي
7286 /6030