۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲:۳۴
کد خبر: 82629506
T T
۰ نفر
رونمایی از برگزیدگان جشن حافظ/ احسان علیخانی جایزه‌اش را به شهید حججی تقدیم كرد

تهران - ایرنا - هفدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ شنبه شب در حالی برگزار شد كه احسان علیخانی تندیس بهترین چهره تلویزیونی را دریافت و آن را به شهید حججی تقدیم كرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، هفدهمین جشن حافظ شامگاه شنبه 21 مرداد در تالار وزارت كشور با حضور چهره های سرشناس سینما و تلویزیون برگزار شد.
در ابتدای مراسم كلیپی تصویری از صحبت های شهید محسن حججی پخش شد كه مورد تشویق حاضران در سالن وزارت كشور قرار گرفت و در ادامه پس از قرائت خیر مقدم شیلا خداداد، امید معلم با یادی از علی معلم به معرفی هیات داوران پرداخت.
خسرو دهقان، آرش خیروی، جواد طوسی، امیر پوریا، مامی باغبانی، هیوا مسیح، علیرضا مجمع، محمدرضا لطفی، امیررضا نوری پرتو، كسری ولایی، امیرهوشنگ هاشمی، آذر معماریان و امید معلم داوران این دروه از جشن حافط را تشكیل دادند.
پس از معرفی هیات داوران، مهران مدیری به عنوان مجری روی صحنه آمد و گفت: خیلی كار سختی است جای علی معلم اجرا كردن و این كار به من واگذار شده است. امشب، شب بسیار پر ستاره ای است بنابراین خواهش می كنم به یاد علی معلم تا آخر برنامه همه بمانند.
پس از پخش كلیپی به یاد علی معلم، مدیری از حاضران خواست تا به یاد او یك دقیقه سكوت كنند.
در ادامه و با حضور آذر معماریان همسر علی معلم، تندیس ویژه علی معلم برای نخستین بار به اصغر فرهادی اهدا شد.
معماریان درباره این تندیس گفت: تندیس علی معلم امسال به یك سینماگر اهدا می شود، اما در سال های آینده ممكن است به یك ایرانی كه نام ایران را در جهان پرآوازه كرده باشد، تعلق گیرد.
ساره بیات به جای اصغر فرهادی كه در سالن حضور نداشت، تندیس را دریافت كرد و سپس كلیپی از اصغر فرهادی پخش شد و او ضمن تقدیر از اهدا لوح ابراز امیدواری كرد كه این جشن ادامه پیدا كند.
در ادامه جواد طوسی برای اهدای جایزه دستاورد نوشتاری روی صحنه آمد و این جایزه را به شهرام جعفری نژاد اهدا كرد.
تجلیل از محمدعلی كشاورز از سوی جمشید مشایخی از دیگر برنامه های این جشن بود كه كشاورز بعد از دریافت تندیس، گفت: تئاتر مقدمه سینما است و برای اینكه سینمای قدرتمند داشته باشیم، باید تئاترمان قوی باشد.
در ادامه امیر پوریا برای اهدای تندیس ویژه هیات داوران روی صحنه آمد و گفت: این جایزه بسیار مهم است، من اینجا هستم كه از سوی دیگر داوران جایزه را به كسی اهدا كنیم كه سال ها پیش وقتی علی معلم با او مصاحبه كرد از آثار او یاد كرد. او گفت این جایزه از سوی حمید نعمت الله و علیرضا رییسیان اهدا می شود.
رییسیان با حضور روی سن گفت: تا شقایق هست زندگی باید كرد، امشب افراد زیادی هستند و یاد علی زنده است.
وی افزود: همیشه ستاره ها لطافت آسمان هستند و قرار است امشب به یك ستاره جایزه بدهیم. این جایزه به محمدرضا گلزار برای ایفای نقش در عاشقانه و سلام بمبئی اهدا می شود.
گلزار با تشكر از هیات داوران گفت: جای معلم خالی است، مطمئنم كه شما هم با من هم عقیده هستید كه نمی شود تصور كرد او حضور ندارد، من این جایزه را بعد از 17 سال به فال نیك می گیرم و از عوامل این دو پروژه و هوادارانم كه حامی من بودند، تشكر می كنم.
در ادامه جایزه بهترین چهره تلویزیونی به احسان علیخانی به عنوان مجری برنامه ماه عسل اهدا شد. علیخانی پس از كسب جایزه اش گفت: در بین نامزدها دو رفیق خوب به نام رامبد و عادل دارم و نفر سوم هم مهران مدیری است كه گویا مهران از من دلخور است چون هرگاه از من دعوت كرد، نتوانستم به برنامه او بروم، صالح علا نیز حكم معلمی برای من دارد.
وی افزود: هركدام از ما تلقی از جسارت و شجاعت داریم، من افراد شجاع را بسیار دوست دارم، چند روزی است عكسی دست به دست می شود كه معادله شجاعت را تغییر داده است، خدا باعث و بانی هر جنگی را به زمین گرم بزند، دوست دارم جایزه ام را به خانواده محسن حججی این بچه شیر ایرانی تقدیم كنم.
در ادامه نوبت به اهدای نشان عباس كیارستمی رسید كه دومین سال آن است. همایون ارشادی برای اهدای این نشان روی سن آمد و گفت: از خانواده علی معلم كه كاری كردند تا این جشن ادامه پیدا كند، تشكر می كنم، مطمئنم حضور معنوی علی معلم و عباس كیارستمی سال ها ادامه خواهد داشت.
این جایزه به رضا درمیشیان تعلق گرفت. درمیشیان پس از كسب جایزه اش گفت: من نبود كیارستمی و معلم را باور ندارم و می دانم حتما آنها در اینجا حضور دارند.
در ادامه لوریس چكناواریان روی سن آمد تا برنده جایزه بهترین ترانه را اعلام كند. تندیس حافظ بهترین ترانه تیتراژ به سالار عقیلی برای قطعه خون غزل در سریال معمای شاه اهدا شد.
عقیلی پس ار دریافت تندیس، گفت: خوشحالم با وجود مشكلاتی كه سال گذشته بود این جشن برگزار شد، بها دادن به هنر این مرز و بوم از وظایف همه ما و دولت است. او همچنین با یادی از زنده یاد افشین یداللهی قطعه ای را زنده اجرا كرد.
اسامی كامل برگزیدگان به شرح زیر است:

*بهترین های تلویزیونی

**بهترین چهره تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
احسان علیخانی (ماه عسل)
مهران مدیری (دورهمی)
**بهترین مجموعه تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
لیسانسه‌ها (به تهیه‌كنند‌گی رضا جودی) برگزیده
**بهترین كارگردانی مجموعه تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
منوچهر هادی (عاشقانه)
**بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
سروش صحت و ایمان صفایی (لیسانسه‌ها)
**بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
هومن سیدی (عاشقانه)
**بهترین بازیگر مرد كمدی تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
هوتن شكیبا (لیسانسه‌ها)
**بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
ساره بیات (عاشقانه)
**بهترین بازیگر زن كمدی تلویزیونی هفدهمین جشن حافظ
سیما تیرانداز (پادری)

**بهترین های سینمایی

**بهترین فیلم مستند هفدهمین جشن حافظ
دیپلماسی شكست‌ناپذیر آقای نادری (بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم)
**بهترین دستاورد هنری هفدهمین جشن حافظ
عبدالله اسكندری (طراحی چهره‌پردازی سه‌بعدی لانتوری)
**بهترین فیلمبرداری هفدهمین جشن حافظ
هومن بهمنش (اژدها وارد می‌شود)
**بهترین تدوین هفدهمین جشن حافظ
سجاد پهلوان‌زاده (ماجرای نیمروز)
**بهترین موسیقی متن هفدهمین جشن حافظ
كیهان كلهر (لانتوری)
**بهترین فیلمنامه هفدهمین جشن حافظ (دو جایزه)
نرگس آبیار (نفس)
رضا عطاران (دراكولا)
**بهترین بازیگران مرد هفدهمین جشن حافظ (سه جایزه)
شهاب حسینی (فروشنده)
جواد عزتی (ماجرای نیمروز)
نوید محمدزاده (لانتوری)
**بهترین بازیگران زن هفدهمین جشن حافظ (دو جایزه)
الناز شاكردوست (مبارك)
فاطمه معتمدآریا (آباجان)
**بهترین كارگردان هفدهمین جشن حافظ
محمدحسین مهدویان (ماجرای نیمروز)
**بهترین فیلم هفدهمین جشن حافظ
فروشنده (به تهیه كنندگی الكساندر ماله گی و اصغر فرهادی)
**بهترین های بخش ترانه تیتراژ هفدهمین جشن حافظ
سالار عقیلی (سریال معمای شاه/ قطعه «خون غزل»)
به گزارش ایرنا، در این مراسم هنرمندانی چون كیهان كلهر، محمدرضا گلزار، هومن سیدی، میلاد كی مرام، جمشید مشایخی، سعید راد، مهران غفوریان، رضا داوودنژاد، سیروس الوند، داریوش ارجمند، ایرج راد، بیوك میرزایی، مجید قناد، احسان علیخانی، مجید مظفری، منوچهر هادی، عبدالله اسكندری، یكتا ناصر، رضا عطاران، فاطمه معتمدآریا، لوریس چكناواریان، پوران درخشنده، آناهیتا همتی، مجید توكلی، محمد كارت، بهرنگ علوی، مسعود فروتن، قربان محمدپور، نادر فلاح، شیرین بینا، الهام پاوه نژاد، مهناز افشار، امین حیایی، علیرضا قربانی حضور داشتند.
شبد** فراهنگ**9246**1379
خبرنگار: علیرضا مرادی، انتشار دهنده: هادی افتخاری
۰ نفر