۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۲
کد خبر: 82629657
T T
۰ نفر
مدیركل ارشاد اسلامی: ایرنا رسانه مادر آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی/ایرنا/، رسانه مادر این استان به شمار می رود و نقش خود را با همه توان در اطلاع رسانی ایفا می كند.

حجت الاسلام محمدباقر كریمی عصر روز شنبه همراه با هیات رئیسه خانه مطبوعات این استان از ایرنای مركز آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان خبری/ 20 مرداد 1313 شمسی/ بازدید كرد و افزود: كاركنان این خبرگزاری با وجود امكانات محدود زحمت های قابل توجهی را در عرصه اطلاع رسانی متحمل می شوند.
وی اضافه كرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر قدمت قابل توجهی كه دارد از خبرگزاری های فعال، مرجع و صاحب سبك كشور و آذربایجان غربی است.
وی با اشاره به لزوم همراهی و همگرایی در بین رسانه های آذربایجان غربی اظهار كرد: این همگرایی می تواند زمینه رشد رسانه ها و مقدمات توسعه استان را به بهترین نحو ممكن فراهم كند.
به گفته وی یكی از مهمترین وظایف آحاد مردم این استان به ویژه مسئولان و اصحاب رسانه، ایجاد مقدمه برای توسعه روزافزون استان است كه باید با همه توان در این راستا حركت كنیم.
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز با تقدیر از مصاحبه های خبری ایرنا به ویژه در هشتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های این استان، افزود:
نقش ایرنای مركز آذربایجان غربی در تولید محتوا و امر اطلاع رسانی غیرقابل انكار است.
یوسف پیربوداغی كه به نمایندگی از خانه مطبوعات این استان و با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت برگزاری هشتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را بر عهده داشته است از حضور ایرنای مركز آذربایجان غربی و كسب عنوان غرفه برتر خبرگزاری ها در این نمایشگاه تقدیر كرد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز آذربایجان غربی نیز اظهار كرد: این خبرگزاری با همه توان در راستای ایجاد همگرایی بیشتر بین رسانه های استان گام برمی دارد و بر این امر اصرار دارد.
علیرضا فولادی، ادامه داد: رعایت اخلاق رسانه ای و توجه به همكاری با دستگاه های اجرایی در راستای تبیین ظرفیت های آذربایجان غربی برای توسعه در كنار بیان كاستی ها از جمله خط مشی های این رسانه در آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی در روز 20 مرداد ماه سال 1313 در كشور راه اندازی شده و از قدیمی ترین خبرگزاری ها در جهان به شمار می رود.
در حال حاضر علاوه بر مركز ارومیه در آذربایجان غربی دفتر مهاباد نیز به صورت فعال در آذربایجان غربی فعالیت می كند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر 52 مركز و دفتر داخلی، افزون بر 20 دفتر خارجی فعال نیز در اختیار دارد.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی