۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82630299
T T
۰ نفر

سرقت هاي مهم در خراسان شمالي 12 درصد كاهش يافت

۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82630299
سرقت هاي مهم در خراسان شمالي 12 درصد كاهش يافت

بجنورد -ايرنا- فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي گفت: در چهار ماه نخست امسال، ميزان وقوع سرقت هاي مهم در مقايسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد در اين استان 863 هزار نفري كاهش يافته است.

به گزارش ايرنا، سردار عليرضا مظاهري يكشنبه در آيين تجليل از خبرنگاران اظهار كرد: سرقت هاي مهم شامل سرقت از منزل و مغازه و سرقت خودرو است.
وي افزود: در اين مدت پرونده هاي مربوط به كيف قاپي 27 درصد و سرقت موتور سيكلت 8 درصد كاهش داشته اما سرقت به عنف 21 درصد رشد داشته است.
سردار مظاهري گفت: در چهار ماه امسال، 2 هزار و 129 فقره سرقت در استان شناسايي شده است كه يك هزار و 565 فقره از اين سرقت ها منجر به كشف شده و در رسيدگي به اين پرونده ها 954 نفر سارق دستگير شده اند.
وي خاطرنشان كرد: 2 فقره سرقت مهم، مربوط به سارقاني از ساير استان ها از غرب و مركز كشور است كه در اين استان دستگير شده و مال به مال باختگان بازگشت داده شد.

*انهدام 15 باند سرقت
به گفته فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي، در اين مدت هفت طرح مبارزه با سرقت در قرارگاه مبارزه با سرقت به اجرا درآمده است كه در اين زمينه 15 باند سارقان منهدم شده است.
وي افزود: سرقت احشام، سرقت از منزل و سرقت خودرو، از جمله پرونده هايي است كه در استان تشكيل شده است.
سردار مظاهري خاطرنشان كرد: در چهار ماهه نخست امسال، 419 مورد جعل و كلاه برداري شناساي شده است كه از اين تعداد 305 مورد كشف شده و در اين زمينه 251 نفر دستگير شدند.
وي اظهار كرد: در اين مدت 2 طرح استاني براي مبارزه با قاچاق كالا در استان اجرا شد كه در اين زمينه 192 نفر متهم دستگير شدند.
وي به پرونده هاي شاخص در پلس آگاهي استان اشاره كرد و گفت: پنج فقره پرونده رسيدگي به جعل و كلاه برداري، هشت فقره مبارزه با سرقت، چهار فقره پرونده قاچاق كالا و ارز و هفت فقره پرونده مربوط به عمليات ويژه از جمله پرونده هاي شاخص در پليس آگاهي استان است.

* وقوع 7 فقره قتل
فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود اظهار كرد: در چهار ماه امسال به 9 پرونده قتل رسيدگي شده است كه هفت مورد از اين قتل ها در سال جاري به وقوع پيوسته است.
وي تصريح كرد: در يك فقره قتل سه كودك در شهرستان مانه و سملقان توسط مادرشان كشته شدند.

* كشف 756 كيلوگرم مواد مخدر
فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود به عملكرد پليس در زمينه مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: در چهار ماه نخست امسال 756 كيلوگرم و 86 گرم مواد مخدر در استان كشف شده است كه از اين ميزان يك كيلوگرم و 372 گرم از مواد مخدر صنعتي بوده است.
وي افزود: در عمليات مشترك با ساير استان ها نيز 700 كيلو گرم موارد مخدر كشف شده است.
وي اظهار كرد: در اين مدت، يكهزار و 57 نفر در زمينه مبارزه به مواد مخدر دستگير شده اند، 6 باند مواد مخدر متلاشي شده و 44 دستگاه خودرو و يك قبضه سلاح توقيف شده است.

* 159 فقره پرونده در پليس فتا
سردار مظاهري به عملكرد پليس فتا نيز اشاره كرد و افزود: طي چهار ماهه نخست امسال، 159 فقره پرونده در حوزه فضاي مجازي در اين استان تشكيل شده است كه 129 مورد از اين پرونده ها منجر به كشف شده است.
وي افزود: برداشت غيرمجاز اينترنتي، كلاه برداري و جرائم اخلاقي و هتك حيثيت مهم ترين علت تشكيل پرونده ها و موضوع شكايت در پليس فتاي استان را به خود اختصاص داده است.

* سايت ايرناي خراسان شمالي http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامي https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي