۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82631349
T T
۰ نفر
آخرين وضعيت پرونده مضاربه صوري بوشهر، صدور 1093برگ قرارنهايي

بوشهر- ايرنا- بازپرس پرونده مضاربه صوري بوشهر گفت: قسمتي مهم از پرونده مضاربه صوري با صدور قرارنهايي در يكهزار و 93 برگ براي صدور كيفرخواست به دادستان بوشهر تقديم شد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي دادگستري استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از قاضي محسن مقدس با اشاره به اوراق پرونده به انضمام 44 هزار چك و حواله كشف شده از سيستم بانكي افزود: سرجمع 123 هزار و 979 برگ در 236 جلد پرونده وجود دارد.
وي اضافه كرد: دراين پرونده 276 نفر از متهمان شناسايي كه براي 70 نفر ازآنان پرونده با توجه به اينكه كل وجوه تحويل شده را عودت و به حساب مالباختگان برگردانده اند، قرار منع تعقيب صادر شده است.
مقدس با بيان اينكه در مورد متهم اصلي هم قرار مجرميت صادر شده است اضافه كرد: در ارتباط با 205 نفر ديگر از متهمان با توجه به اينكه قسمت‌هايي از وجوه و سود‌هاي تحصيل كرده را بازگردانده وعودت داده اند، نياز به كار كارشناسي و حسابرسي دقيق است تا مبالغ دقيق سود‌هاي دريافتي از آنان گرفته شود و پرونده اين متهمان همچنان درجريان است.
اين مقام قضايي بيان كرد: نكته بسيار مهم اين پرونده اين است كه در ادامه رسيدگي بايد تعداد بيشتري از متهمان براساس چك‌هاي وصول شده شناسايي و تحت تعقيب قرار گيرند.
وي گفت: در باره 108 نفر ازشكات با توجه به اينكه در تحقيقات موشكافانه و دقيق بازپرسي احراز شده است كه بيشتر آنان وجوهي از متهم طلب ندارند و شكايتشان فاقد مدارك كافي بوده قرار منع تعقيب صادر شده است و اين اشخاص پيش از اين وجوه خود را از متهم گرفته و اين موضوع در تحقيقات صورت گرفته توسط اينجانب مشخص شده بود و براي برخي از آنان با توجه به اينكه وجوه مازاد از اصل پول خود را دريافت كرده بودند به عنوان متهم، پرونده تشكيل شده و تحت تعقيب قضايي قرار گرفته اند.
مقدس گفت: اميدواريم پس از ارسال پرونده به دادگاه هرچه زودتر نسبت به موضوع فروش املاك رسيدگي و دادگستري استان بوشهر بتواند با فروش اين املاك دوباره وجوهي را به مالباختگان تحويل دهد.
وي يادآور شد: همچنين چهار خودرو از متهم وجود دارد كه با فروش اين اموال و املاك به همراه وجوه موجود به حساب مالباختگان توسط دادگستري بوشهر تعيين تكليف شده و به آنان پرداخت شود.
مقدس گفت: اميدواريم دادگستري استان بوشهر نتيجه زحمت هاي شبانه روزي بازپرسي را به مردم استان بوشهر و مالباختگان اين پرونده هرچه زودتر اعلام و اقدام كنند و بتوانند با فروش اموال متهم گره‌اي از كار مالباختگان بردارند.
وي افزود: آخرين موجودي حساب متهم در زمان صدور قرار نهايي در بانك آينده 63 ميليارد و 19ميليون و 902 هزارو 558 ريال است كه با نرخ سود بانكي همچنين در بانك آينده موجود و متعلق به مالباختگان است.
اين مقام قضايي اضافه كرد: املاك متهم شامل يك ملك 2 طبقه در خيابان بعثت بوشهر، يك ملك 300 متري در خيابان بعثت بوشهر، يك ملك ويلايي 195 متري درپشت زمين سپاهان بوشهر، يك ملك 2طبقه در خيابان بي سيم، يك آپارتمان در خيابان شهيد نبي پور درخيابان عاشوري بوشهر، يك آپارتمان دركوچه درمانگاه خيبر عاشوري بوشهر، يك قطعه زمين در خيابان شكري بوشهر، يك ملك سه طبقه در خيابان مدرس بوشهر، يك ملك در مسكن مهر بوشهر، يك ملك 2طبقه درشهر قم از استان قم، يك واحد مرغداري در شهرستان بوشهر و سه قطعه زمين كشاورزي در روستاي گورك كه اين املاك هم اكنون موجود و متعلق به مالباختگان است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعيدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه