۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82631691
T T
۰ نفر
استقرار27پايگاه امداد و نجات جاده اي در جاده هاي خوزستان

اهواز- ايرنا- مدير عامل جمعيت هلال احمر استان خوزستان گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام گرفته تا آخر برنامه پنج ساله ششم توسعه 27پايگاه امداد و نجات جاده اي هلال احمر در جاده هاي خوزستان راه اندازي مي شود.

علي خدادادي دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: هم اكنون 18 پايگاه امداد و نجات جاده اي، ساحلي، كوهستان و هوايي توسط جمعيت هلال احمر استان در جاده هاي خوزستان مستقر است كه در حوادث و سوانح وارد عمل مي شوند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان عنوان كرد: از ابتداي امسال تا كنون 117 مورد عمليات امداد ونجات در خوزستان توسط هلال احمر انجام گرفت كه در اين عمليات 376 نفر حادثه ديده، 273 نفر مصدوم، 139 نفر انتقال به بيمارستان، 17 نفر فوتي ثبت شده كه بيشترين ميزان عمليات امداد و نجات در اهواز، شادگان و رامهرمز ثبت شده و در سال گذشته نيز 303 مورد عمليات امداد و نجات توسط هلال احمر در استان انجام گرفته است.
وي افزود: طي دو هفته اخير عمليات اجرايي سه پايگاه امدادي در دهلاويه دشت آزادگان، جاده شوش ـ انديمشك و باوي زده شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گفت: خسارت معنوي كه دراثر كشته شدن انسان ها در تصادفات رخ مي دهد از خسارت مادي سنگين تر و غيرقابل جبران است كه كانون خانواده را تهديد مي كند و موجب فروپاشي آنها مي شود.
خدادادي با ابراز نگراني از فراواني حوادث رانندگي در خوزستان عنوان كرد: متاسفانه آمار سوانح و حوادث جاده اي و تلفات و كشته ها در تصادفاتي كه در جاده هاي خوزستان رخ مي دهد به دليل كيفيت بد جاده ها و همچنين رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي به شدت بالا و غيرقابل تحمل است و مسئولان استان بايد فكري اساسي و چاره اي عاجل براي آن بينديشند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان در پايان گفت: جمعيت هلال احمر با ارائه آموزش هاي امدادي و طرح هايي در صدد كاهش تلفات تصادفات و توانمندسازي اقشار مختلف مردم است.
7158/6002
خبرنگار: زينب فرحاني**انتشاردهنده : كبري آقازري