۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۳
کد خبر: 82632004
T T
۰ نفر

برداشت گلابي از باغات شهرستان خنداب آغاز شد

۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۳
کد خبر: 82632004
برداشت گلابي از باغات شهرستان خنداب آغاز شد

اراك - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خنداب گفت: برداشت محصول گلابي از سطح باغات اين شهرستان در هفته جاري آغاز شد.

به گزارش ايرنا، محمد شمسي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 52 هكتار از باغات شهرستان خنداب در سال زراعي جاري به محصول گلابي اختصاص دارد كه از اين ميزان 40 هكتار بارده و 12 هكتار غير بارور است.
وي بيان كرد: محصول گلابي برداشت شده از باغات خنداب به شهرستان هاي اراك و تهران ارسال مي شود و برآورد شده كه امسال 480 تن گلابي از باغات اين شهرستان برداشت شود.
شمسي تصريح كرد: محصول گلابي شهرستان شامل چهار نوع بيروتي، نطنزي، شاه ميوه و مصري است كه نوع بيروتي در خنداب از فراواني بيشتري برخوردار است.
مدير جهاد كشاورزي خنداب خاطرنشان كرد: زمان برداشت گلابي در خنداب پايان شهريور ماه ادامه دارد كه اين زمان متغير است و بستگي به نوع گلابي و زمان مناسب پينش آن است زيرا به طور مثال گلابي مصري نسبت به ساير رقم ها ديررس تر است.
شمسي ادامه داد: باغات شهرستان 12 هزار هكتار است كه از اين تعداد 9 هزار و 800 هكتار باغات بارور و 2 هزار و 200 هكتار غير بارور است و سالي 130 هزار تن در صورت نبود مشكل مانند سرمازدگي از باغات شهرستان محصول برداشت مي شود.
وي اظهار كرد: شليل با 300 هكتار، هلو 2 هزار هكتار، انگور با 4 هزار و 500 هكتار، سيب 640 هكتار، گردو 750 هكتار و بادام با 450 هكتار از جمله محصولات باغي شهرستان خنداب است كه از فراواني زيادي برخوردار هستند.
مدير جهاد كشاورزي خنداب، ضعف در پوشش بيمه كشاورزان را از جمله مسائل و مشكلات اين حوزه عنوان كرد.
شهرستان خنداب از توابع استان مركزي است و در اين شهر 72 هزار نفر جمعيت زندگي مي كند.
7114/6013/خبرنگار: شيما كريمي***انتشاردهنده:مژگان حيدري