۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82632374
T T
۰ نفر
نوسازی 53 هزار تاكسی شهری/ فعالیت تاكسی های اینترنتی قانونمند می شود

تهران - ایرنا - سرپرست اتحادیه تاكسیرانی شهری كشور از نوسازی 53 هزار و 299 دستگاه تاكسی شهری طی 18 ماه گذشته در كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی روز سه شنبه در سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاكسی های شهری كشور در هتل المپیك تهران افزود: از این تعداد تاكسی نوسازی شده، 42 هزار و 639 دستگاه آن پژو 405 و 10 هزار 660 دستگاه نیز سمند بوده است.
وی با بیان اینكه نوسازی ناوگان تاكسیرانی شهری كشور اولویت كاری اتحادیه است اظهار كرد: همچنین دراین مدت 50 هزار و 436 دستگاه تاكسی فرسوده شهری اسقاط و از رده خارج شده است.
به گفته ضامنی، در این مدت 78 هزار و 611 نفر نیز برای اسقاط خودرو در سامانه ثبت نام و تقاضای خود را ثبت كرده اند.
سرپرست اتحادیه تاكسیرانی شهری كشور افزود: 7 هزار راننده تاكسی شهری در كشور برای نوسازی خودرو ثبت نام و به بانك های عامل معرفی شده اند.
وی تصریح كرد: رانندگانی كه نسبت به دریافت تسهیلات بانكی نوسازی خودرو اقدام نكنند از لیست سامانه نوسازی خودرو اتحادیه حذف خواهند شد.
ضامنی همچنین با اشاره به اینكه رانندگان تاكسی تمایل بیشتری برای دریافت خودرو سمند(برای نوسازی تاكسی) دارند افزود: تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان كم است و به همین دلیل تفاهم نامه ای استفاده از خودرو آریو به عنوان تاكسی با شركت سایپا امضا شده است.

* تعیین آمار دقیق تاكسی های شهری كشور
ضامنی با اشاره به اینكه آمار دقیقی در خصوص تعداد تاكسی های شهری كشور وجود ندارد، گفت: این آمار همیشه بین 320 هزار تا 350 هزار عدد اعلام می شود كه با طراحی سامانه جامع تاكسیرانی، ظرف 2 ماه دیگر آمار دقیق مشخص می شود.
به گفته وی، همچنین آمار ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در زمینه تعداد رانندگان تاكسی بیمه شده كشور یك میلیون و 200 هزار نفر است اما آمار اتحادیه حداكثر 900 هزار نفر می باشد كه با تكمیل سامانه جامع تاكسیرانی بیمه افرادی كه ذینفع نیستند نیز خذف خواهد شد.

* فعالیت قانونی تاكسی های اینترنتی
سرپرست اتحادیه تاكسیرانی شهر كشور همچنین به فعالیت شركت های خصوصی تاكسی اینترنتی در برخی شهرهای اشاره كرد و گفت: دراین زمینه جلسات متعددی با مدیران این شركت ها برگزار شده و پیش نویس آیین نامه فعالیت این نوع تاكسی برای اراده به شورای عالی ترافیك تهیه شده است.
به گفته وی، این اقدام موجب قانونمند شدن فعالیت تاكسی های اینترنتی در كشور می شود.
ضامنی افتتاح «خانه های تاكسی» و اجرای طرح «تاكسی كارت» در آینده نزدیك را از جمله اقدامات اتحادیه تاكسیرانی شهر برای خدمت رفاهی به رانندگان تاكسی و خانواده های آنان عنوان كرد.
وی افزود: تاكسی كارت، كارتی اعتباری است كه برای ارایه خدمات رفاهی به رانندگان تاكسی با كاركردی همانند حساب های قرض الحسنه درنظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاكسی های شهری كشور صبح امروز با حضور خلیل راحتی مشاور وزیر كشور و رئیس مجمع عمومی اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور، هیربد معصومی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور و اعضای هیات مدیره و اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور در هتل المپیك تهران برگزار شد.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/ 9343/7247**1625
۰ نفر