۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۸
کد خبر: 82633270
T T
۰ نفر
ستاد كل نیروهای مسلح: آزادگان مصداق و نماد بارز ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان هستند

تهران -ایرنا -ستاد كل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اعلام كرد: آزادگان مصداق و نماد بارز ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ستادكل نیروهای مسلح در این بیانیه‌با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیز، ارادت و لبیك مخلصانه به ندای حضرت امام (ره) را رمز شكیبایی و ایستادگی آنان در برابر سختی‌ها و شكنجه‌های دوران اسارت دانست.
در این بیانیه آمده است: مقاومت، پایمردی و استكبارستیزی ملت ایران در تاریخ پر حماسه هشت سال دفاع مقدس پدیده‌ای كم نظیر و الهام بخش برای افكار عمومی و به ویژه نسل جوان و آینده‌ساز كشور است كه تبیین آن اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در مصاف با جبهه معاندین و استكبار جهانی را برای جهانیان به دنبال خواهد داشت.
در این بیانیه تصریح شده است : 26 مرداد ماه فرصت مغتنم و ارزشمندی برای بازخوانی دستاوردها و پیامدهای ایستادگی و پایداری رزمندگان سلحشور و نستوه اسلام در برابر جبهه تا بن دندان مسلح نظام سلطه و پیكره متحد دشمنان غربی، شرقی و منطقه‌ای در میدان عمل رژیم بعث به سركردگی صدام سفاك است كه با نیروی ایمان، اراده و اعتماد به نفس و در سایه وحدت و یكپارچگی ملی، تحت رهبری بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره)، پیروزی‌ها و برگ‌های زرین بی شمار، بر تاریخ حماسه و ایثار این سرزمین مقدس افزوده شد.
ستادكل نیروهای مسلح در ادامه، پایبندی و وفاداری آزادگان عزیز به رسالت مقدس نظام اسلامی و اعتقادات دینی و ملی را از واقعیت‌ها و صحنه‌های ارزشی دوران اسارت عنوان و می‌افزاید: به رغم فشارها، تهدیدات و شكنجه‌های طاقت فرسای رژیم بعث عراق، رزمندگان غیور ایران اسلامی هیچگاه از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عدول نكرده و همواره بر پاسداشت ارزش‌های اسلامی تاكید و با تاسی به فرهنگ عظیم عاشورا، ایستادگی و پایمردی كردند.
در ادامه این بیانیه آمده است : آزادگان مصداق و نماد بارز و عینی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر ظلم و زیاده خواهی دشمنان هستند و تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی تصدیقی راستین بر این ادعا است كه استقلال، عزت و بالندگی امروز ایران اسلامی در برابر هجمه تحریم‌ها، توطئه‌ها و خباثت‌های نظام سلطه و جبهه استكبار و در راس آن شیطان بزرگ و رژیم جعلی و غاصب صهیونیسم، حاصل مقاومت و آزادی خواهی ملت سرافراز ایران است كه با رهبری هوشیارانه و مقتدرانه فرماندهی معظم كل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) به دست آمده است.
ستادكل نیروهای مسلح با تبریك این روز خجسته به آزادگان بصیر و ولایتمدار و خانواده‌های معظم این عزیزان، تعمق و تامل در دستاوردهای دوران دفاع مقدس و به ویژه ایستادگی و مقاومت سرافرازانه آزادگان را برای آحاد ملت شریف ایران و نسل‌های آینده این مرز و بوم حیاتی و رسالتی خطیر و ارزشمند دانسته و بازخوانی و برجسته‌سازی آن و تشریح و اشاعه فرهنگ آزادگی و آزادی‌خواهی در برابر دشمنان را رمز بقا و اعتلا و عزتمندی كشور می‌داند.
اجتمام **2181** 418
تنظیم : ناهیدحاجی خانی ** ناشر: مریم برزآبادی*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnae
۰ نفر